Automatiskt Reklam-mejl
Min hotmail skickar automatiskt ut reklammejl till hela min kontaktlista. Min gamla hotmail gjorde det och jag bytte, men nu har den nya också börjat göra det. Finns det något sätt att förhindra det? Beror det på virus i min dator?
Kan det vara så enkelt att du varit nyfiken nog och gått ut på en Blockcheckersida? "Se vilka som blockerat din msn, skriv in din adress och lösenord"
Byt lösen och hemlig fråga. Fortsätter den spamma har du en trojan i datorn.
Rent spontant tycker jag inte att vad som sker på hotmail borde ha något att göra med vad som finns på din dator, men man vet ju aldrig. Hotmail är ju Microsoft och resten av din dator är säkert också Microsoft så det ska väl säkert vara integrerat på något sätt… så att om en katastrof uppträder någonstans ska den på ett säkert sätt kunna spridas till resten av världen.
Jisses… men så är det säkert inte, men jag skulle inte bli förvånad om det var så…
Måste du inte ha hotmail, så byt till något annat. Sedan GMail kom så har de flesta webbposttjänster ryckt upp sig rejält när det gäller lagrungsutrymme och sådant. När jag hade Hotmail en gång i tiden var det max 2 MB (störtlöjligt… man måste rensa hela tiden, nästan), nu är det väl 5 GB eller nåt. GMail har lite drygt 7, men det ökar för varje sekund. Även Yahoo har ryckt upp sig sedan dess så numera spelar det väl ingen större roll vad man väljer.
Och man behöver inte Hotmail för att kunna använda MSN Messenger (som det hette förr) heller. Själv har jag en telia-adress som inte ens finns längre och det fungerar utmärkt…