Outlook Express --- Hotmail.
Jag använder nu Hotmail som mailprogram. Har funderingar att även använda Outlook Express som ju också är gratis.
När jag går in på Outlook Express får jag frågan om jag vill använda det som standardprogram.
Om jag svarar ja…..vad innebär det då ?
Jag vill ju ha kvar även Hotmail.
Jo en fråga till…..Outlook kostar det något ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Det innebär att du kommer ha Outlook Express som ditt standardprogram för dom e-adresser du väljer koppla dit via POP-konton.
Hotmail kommer du alltid ha kvar ändå och kan logga in som vanligt på via MSN/Hotmail, dom hör inte ihop utan är separata så du kan lugnt svara JA på att ha det som ditt standardprogram.
Jag använder windows live mail… Tycker det är helt kanon. Då kan jag ha mina hotmailadresser och min "vanliga" mail i ett och samma program.. Men det är ju då förstås inte outlook-programmet.
#2 Vet inte om jag fattar vad du menar, men jag använder ialla fall inte mer än ett program för epost, nämligen min webbläsare. Men jag fattar väl som sagt bara inte vad du menar. Varför skulle du behöva fler än ett program?
Fast vad vet jag, jag har ju lämnat Windowsvärlden och har därmed glömt precis allt. Nästan…
*3 Jag har några hotmailadresser som jag använder. Jag har dessutom en "privat" mailadress från bredbandsbolaget. Istället för att öppna windows mailprogram och läsa min privta mail, för att sen öppna hotmailen och läsa mailen där, så har jag windows live mail och har där alla mina epostadresser. Både privat och hotmailen… Då behöver jag öppna bara ett program för att läsa all post.
#5 Själv ser jag fördelen med att ha det tvärt om. Jag har två GMail-adresser. En som jag använder ”som vanligt”, så att säga, och en som jag enbart använder för epostlistor (det är några stycken nu som man är med i, så det blir ett hundratal inkommande varje dag och det vill jag ju helst inte blanda med den vanliga eposten). Dock använder jag ju inte mer än ett program, det är bara det att jag loggar in med olika namn (vilket ändå sker mer eller mindre automatiskt i webbläsaren). Jag har faktiskt några epostadresser för bredbandsbolaget, men dem har jag kopplat vidare till min ena GMail-adress. Det spelar dock ingen roll eftersom ingen skickar något dit ändå, officiellt har jag bara min ena GMail-adress.
Om jag vill, vilket jag inte gör, kan jag hämta min epost med Operas inbyggda epostprogram eller med Evolution (motsvarar ungefär Outlook), men jag tycker det är onödigt att förpesta hårdisken med en massa epost när jag kan förvara den på GMail helt gratis. Behöver då inte bekymra mig om backup och sådant. Men som sagt, om jag skulle vilja det, så kan jag ju ladda ner all min epost via samma program (Opera M2 eller Evolution), hur många konton jag än har, så länge de stöder något format som Pop3 och allt vad det heter.
Då kanske någon säger att det är olämpligt att förvara epost externt för att någon kan läsa den. Visst, vill du läsa min epost? Tror jag inte någon vill, men gör gärna det. Det är knappast någon som lär bli rik på det i alla fall… ha ha ha! :P