egen bakgrund i nya windows mail?
Har Vista på laptopen och brukar alltid göra eget "brevpapper" i Outlook. Nu ville jag göra samma sak här, ta en egen bild som bakgrund, men se det gick inte. Måste varahtmlformat eller nåt….. Väldigt irriterande. JAg har ju bara bilder i JPEGformat och det har gått förr. resten av förfaringssättet kan jag,men et går bara inte att använda mina egna bilder, utan jag är hänvisad till mallarna i windos mail
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Mallarna i Outlook och Windows mail är i html med css. har själv skapat några jag kopierar befintlig kod från en av mallarna och byter bara ut kod strängen för bilden. Går att göra i vanliga notpad/anteckningar. Sen är det bara att spara mallen som mall.html.
Annars finns det en funktion i Windows mail där du kan skapa dina egna mallar.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Nej, det är den jag inte hittar! Var finns den? Det är där jag varit och rotat, men får bara upp det däreländiga htmltjafset
Öppna Windows Live Mail. och se hur du går till väga i bifogad bild. Hoppas att du förstår nått av denna snabba förklaring.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Men formatet då? Kan man ändra det? För det stå ju hela tiden HTML som filformat?
Ok, man måst alltså öppna ett nytt mai för att få till det? ska testa, när jag går i på lappetoppen nästa gång!
#4 Formatet är html.
#5 Bara att testa dig fram.