Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1637 ggr
Zabbio
0

Hjälp - ritplatta installeras fel

Har problem med min wacom graphire 4 classic. Har installerat och installerat och installerat om plattan hur mycket som helst. Men varje gång datorn startar säger den att det inte finns drivrutiner..

Nu funkar inte tryckkänsligheten i Gimp (brukar funka i PS). *suck*

Några tips? Efter installatinen säger installationsprogramskiten att det funkar men windows installationsguide säger att det blivit fel…. hade samma problem med bamboo a6. Har plockat bort alla rester från volito2 och tidigare plattor innasn jag började..

Och när jag försöker installera (är mitt i installationen) startar windows installationsfönster trettielva gånger…gah! Kan inte ens stänga av den så att det får installera sig ifred..och att installera med både drivrutinerna och widows funkar inte heller..

Har försökt både att ladda ner drivrutiner och att installera från skivan..

Och pennan har ingen tryckkänslghet längre.

Har windows XP btw

hjälp en idiot…. ><

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Hjortronsylt
0

Har du möjlighet att testa ritplattan i en annan dator och se om drivrutinerna installeras korrekt där?

Zabbio
0

Nej, har bara denna….

Installerade den förra ritplattan (liknande problem) i en mac, det fungerade men allt kom inte riktigt med. Fast använde ju mac-drivrutinerna då.

Zabbio
0

Nåt jag kan göra med datorn i sig som kan hjälpa? Rensa på nåt sett?

Hjortronsylt
0

Du kan testa att rensa med CCleaner och ta bort alla oavslutade filändelser och sånt som inte installerats korrekt tidigare, och som nu kanske blockerar. Värt att testa i alla fall, programmet är gratis dessutom.

Se först till att du avinstallerat Wacom-installationen från mappen "program", eller vart du valt att lägga installationen.

Kör sedan CCleaner och starta om datorn och installera Wacom igen.

Jag kör själv CCleaner en gång om dagen och rensar, gör datorn glad och nöjd!  :-)

Zabbio
0

Räcker det att avinstallera via kontrollpanelens ''lägg till/ta bort program''?

Ska prova:)

Zpookey
0

Har du aktiverat tryckkänsligheten i inställningarna för plattan?

Inkanyezi
0

Jag tror inte att det räcker att avinstallera med lägg till/ta bort program, det handlar nog om att avinstallera själva maskinvaran, och det gör man i System>Maskinvara>Enhetshanteraren

Sedan kopplar man in enheten på nytt, och då kan den eventuellt installeras automatiskt, eller så väljer man att avbryta det och installerar programvaran och följer instruktionerna där.

Zabbio
0

#6 ja.

#4 körde Ccleaner.. och nu har datorn fler fel.. tydligen raderades något och jag måste gå in på ctrl,alt, delete för att ens kunna stänga av felmeddelandena.. *suck* Och tangentbordet och musen behövde installeras om, hoppas bara det bara var denna gången..

Ska prova att installera om plattan när jag har mer tid..

#7 Ska prova det innan jag installerar igen.. :)

Zabbio
0

Kan man ställa in installationsguiden så att den för all framtid ignorerar en viss sak, tex ritplattan, och inte försöker hitta drivrutiner eller ska be om svar? Den är jobbig.. stänger gärna av den helt och startar den manuellt om det hade behövts nån gång.. går det?