Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 704 ggr
Robert
0

Webbläsare

Jag har använt IE väldigt länge men när jag sitter och söker olika saker på Internet så blir det en hel del fönster som är öppna.

Är det bara Avant Browser som kan hålla olika websidor tillsammans i ett och samma fönster, typ som i Excel´s arbetsflikar?

Hälsningar

Robert

Stefan
0

Mozilla Firefox har också flikhantering..kanske även Opera?

Robert
0

Tack Stefan, jag har tidigare laddat ned Firefox, men såg inte att de hade flikar, men nu efter ditt tips så hittade jag. AG ser inte ut att kunna fungera med Firefox.

Robert

johan
0

Du kan få flikar i Internet Explorer också med hjälp av MSN Toolbar eller vad den nu heter.

Annars är väl Firefox ett bra tips där det är inbyggt direkt.

Mvh // Johan

Asmodean
0

Både Firefox och Opera har som sagt flikhantering. Tydligen också IE, även om jag inte själv prövat MSN Toolbar som johan nämner ovan.

Robert
0

Avant är trevlig på det sättet att den kommer ihåg vilka sidor man har haft öppna. Firefoxen stänger ned allt.

Beträffande MSN så är jag livrädd för den, det dök upp en himla massa skit när jag installera en applikation från MSN.

Hälsningar

Robert

Tom
0

Jag kör Deepnet och är ganska nöjd med den. Någon sa att det var ett skal till IE vilket gör att den är 100% kompatibel med IE men med en massa extra funktioner och förbättrat gränssnitt. Flera flikar är inte några problem.

Tom

manpeace
0

Jag kör MSN Toolbar och det fungerar utmärkt med flikar där. Dena funktion kommer även att vara inbyggd i nästa version av IE (Version 7).

MSN Toolbar ger även en del andra fördelar som en bra pop blockerare (Ifall man inte vill använda IEs inbyggda), färgmarkering av sökord och mycket mer

charlie
0

Varning innan man installerar MSN toolbar: Ifall Explorer börjar bete sig konstigt och ostabilt så testa att avinstallera den.

Firefox 1.5 beta2 har en twist på flikarna som låter alla länkar öppnas i 1 Firefox, alltså ifall man klickar på en länk i Outlook så kommer den inte starta en helt ny webläsare utan öppna den som en flik i den befintliga läsaren..

---

Erik
0

#5 - En trevlig funktion i Firefox som kan komma runt det problemet är att spara samtliga flikar som en katalog med bokmärken. Man kan då få tillbaka samtliga flikar på en gång.

Personligen tycker jag t.o.m. att det är ännu bättre, då det låter mig spara konfigurationer med flikar över långa perioder, och sen kunna komma tillbaka till dem.