Antal användnings tangenter?
Nån som vet om det går att ändra hur många tangenter man kan använda samtidigt, riktigt irreterande när man spelar o de inte går att göra vissa diagonala saker…

du köper ett bättre tangentbord helt enkelt, går ej att ändra på via inställningar eller liknande eftersom att det beror på att de flesta tangentbord har korsande ledningsbanor eller annan begränsande hårdvara för att det ska vara billigare att tillverka.
aah okej, har ju tyvär en lappy då va, men får väll köpa nåt externt elr nåt, fast de e bara ett spel så de spelar ingen roll egentligen, men tack för svaret :)

Man får kolla lite vilka som korsar vilka, för att anpassa inställningarna på spelet ibland.
Exempelvis har jag fått byta piltangenterna mot "wasd" på något racing spel, då t.ex. upp + vänster + mellanslag INTE fungerar (men upp + höger + mellanslag fungerar) men a + w + mellanslag fungerar. Så man får trixa lite, men ja… det är oerhört störande.
Så man ska alltså be om att få prova tangentbordet när det är inkopplat för att se hur bra det är när man ska köpa det, pentsium? =)

japp, man kan tex pröva att skriva alfabetet samtidigt som man har båda shift tangenterna nertryckta: ABCDGIJMNOPRVWXYZÅÄÖ blir det på min laptop som jag sitter vid nu. men om jag gör samma sak på min stationära med ett Logitech G15 tangentbord så kommer hela alfabetet med.