Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1132 ggr
SimsBrooke
0

Det funkar inte att installera

Jag har Windows Vista och försöker att installera THe sims 2. Jag har kunnat installerat första dvd men när jag kommer till studentliv så när jag ska sätta i fjärde cdskivan (fyra cdskivor i första dvd,för att uppdatera) och då får jag upp ett meddelande där det står att det blir fel med uppdateringen. Vad kan detta bero på?

Jag har lyckats att få igång första skivan funkar inte att installera ens förstas skivan längre vet inte vad jag ska göra..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Kaj
0

kan inget om spel men är The Sims 2 kompatibelt med Vista?

Det kan vara så att du behöver en ny version som är anpassat för att kunna installeras och köras under Vista

Kolla här där flera rapporterat om problem med Sims och Vista

SimsBrooke
0

Jag har kunnat installerat första skivan och spelat. Men jag var ju så dum att jag avinstallerade de =(

Och Året Runt är att man kan installera på vista.. Livet i lägenheter kan man oxå installera på vista.. 

suck :(

guraknugen
0

Annars har jag hört någonstans att det mesta som man kan göra i Sims kan man också göra i verkligheten. Exempelvis sova, äta, köra till jobbet, fika, bråka med frun (eller mannen), fisa i badkaret och så vidare…

Inkanyezi
0

Men då ska man ju ha ett badkar. Sedan stammarna byttes i huset har jag bara dusch. Jag tror att jag ska avstå från att bråka med frun också…

guraknugen
0

Jag har inte heller badkar, men jag har en fru, men inte vill man bråka med henne. Fast ibland händer det ändå…

Har visserligen inte spelat Sims själv, bara förundrat tittat på när min kompis fru spelade, vilket hon under en period gjorde i princip varje gång jag var där. Jag hade i alla fall ytterst svårt att förstå varför man skulle vilja spela det, och det har jag fortfarande… Under tiden man spelar så missar man ju chansen att göra något bra av sitt eget liv och sen dör man…

SimsBrooke
0

Öh kan ni sluta skämta! Det är ionte ens kul, jag vill spela men KAN inte för min dator är elak! Skrikandes

Hjortronsylt
0

Har du kontaktat svenska supporten för Sims? Tills du får ett svar som hjälper dig här, kanske det kan vara idé att ringa dom och rådfråga i alla fall.

På den här sidan kan man få teknisk supporthjälp.

germx
0

Jag tror att du delvis missat poängen i spel.
Spel bygger på diverse olika sätt att tillfredställa spelaren, och det kan ju vara lite allt möjligt.
T.ex. så kan det handla om en bra story, då kan det bli lite som att läsa en bok, eller se på en film.
Oftast så ger det en chansen att ta rollen som någon annan,  för att t.ex. låta en göra saker som man aldrig skulle kunna göra själv, som att kriga mot aliens i rymden eller whatnot.

Sims ger dig få chanser att uppleva saker som omöjligt  skulle kunna hända i verkligheten, men det ger dig istället en chans att ta kontroll över andras liv (nej, inte på riktigt) och styra dessa som du vill. 
Självklart kan man inte jämföra verkliga upplevelser med de i spel, men det kan vara kul att t.ex. kämpa i karriärstegen och tjäna pengar med sin lilla karaktär medan man försöjer ragga upp alla tjejer/killar i hela grannskapet.

Man skulle kunna se det som en chans att testa saker man inte skulle göra i vanliga fall, men vissa nöjer sig med att bara se sin sim bli bättre, för det kan ge en viss "rewarding" känsla. 
(En anledning till varför många MMORPGn är så poppulära)
Eller så dödar man bara alla, i vanlig ordning, och skrattar åt deras olycka. Beror helt på hur man är som person :P

PS. säger inte att jag tycker att Sims är ett speciellt bra spel…

guraknugen
0

#8 Jo, jag förstår nog hur det är tänkt och vad många kanske är ute efter när det gäller spel. Däremot kan jag inte se att jag själv skulle kunna finna något nöje i det. Det kanske beror på att man har olika intressen. Jag skulle mest känna att det var bortkastad tid som jag istället kunde tillbringa vid gitarren eller något av de andra instrumenten, kanske vid datorn för att programmera lite eller varför inte vara ute i solen istället…

Nåja, vad vet jag, och ingen lär bry sig ändå, lyckligtvis.