Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1675 ggr
Dragonrebell
0

MSN hänger sig ibland....vanligt?

Ibland så hänger sig mitt MSN. Måste trycka ctrl+alt+del och avsluta programmet den vägen. Har XP som operativsystem. Jag använder NOD32 som antivirus. Hade inte dessa problem med Vistan vad jag minns. Är det fler som upplevt detta?

[Norum]
0

Jag har Vista och har aldrig varit med om detta. För mig fungerar allt som det ska..

Dragonrebell
0

#1 Jo…och som jag sa så kommer jag inte ihåg att det hände med Vistan, så därför så undrar jag om ngn fler har upptäckt detta med XP? Har nämligen XP installerat nu pga all problematik som jag hade med Vistan.

[Norum]
0

Allt mitt tjorv med Vista försvann totalt i och med servicepack 1.. Tack och lov!

Hjortronsylt
0

Jo jag hade problem med XP och MSN under den tid jag använde Nod32 (testperioden), minns jag.  Det hakade sej, frös och kunde inte ansluta etc. Löste sej dock när jag avinstallerade det. Kanske är programmet så över-effektivt att det har den effekten på vissa program. Glad

Dragonrebell
0

#4 Nä…säg inte så där…jag har ju betalat för NOD32. Hmm…kanske antivirusprogram kan störa MSN? Vore väl inte SÅ ortoligt i så fall. Jaja…irriterande är det.

AndreasS
0

NOD32 stör inte ut msn, jag har använt nod32 sedan 2005 och har aldrig vart med om några som helst problem mellan dessa program. Så jag tror problemat ligger någon annanstans men frågan är bara vart det kan ligga.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Hjortronsylt
0

#5   Om du orkar så kan du ju testa att avinstallera Nod32 och se om det löste problemet. Annars har du ju licensen och det är bara att installera om det igen och fortsätta felsökandet.

#6  Tycker inte heller att nod32 borde störa ut Msn, men konkret fakta är att det gjorde det på vår bärbara. Den blockerade även Outloook Express från att både ta emot och skicka brev (oavsett inställningar med hjälp av support), så det var bara att avinstallera, tyvärr. Sen fungerade allt okey igen. Orsaken? Ingen aning.

Dragonrebell
0

#7 Hade Norton tidigare på den här burken. Har för mig att det inträffade då med ibland. Händer inte så ofta, så det får jag väl ta antar jag. Men när jag hade Vistan så använde jag AVG….och det minns jag inte störde, om det nu skulle vara så. Nåja.

Psyflex
0

Jag har samma problem med msn ja också den gör dubbel klicka på msn ibland, Och sen händer de att den låser sig ibland också och jag kör med vista och virus programet är avast.

Psyflex
0

Ja vet många som har haft problem med msn men aldrig hört de här nån gång.