Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 768 ggr
Staffan
0

Commodore 64

Vi måste vara ganska många här som var med under den tiden då Commodore 64 var speldatorn som gällde?

Faktum är att jag numera ytterst sällan hittar dataspel vars spelglädje överträffar den som spelen till 64:an hade… :)

>> Reklamfilm för Commodere 64
( Bra text till musiken, eller hur? )

Mvh // Staffan

xarfez
0

Ååh jag hade en Amiga commodore 64… tror jag.. hmm var det en annan modell som hette 500+?

Iaf det var kult det!

Staffan
0

Jag har för mig att Amiga 500 var den dator som Commodore släppte efter Commodore 64 och Commodore 128. I samma serie fanns även Amiga 1000 och Amiga 2000.

Tänk att man var så imponerad av vad som gick att göra på den tiden. Numera är känns det som att inget längre är omöjligt…

// staffan

xarfez
0

AAh så är det nog.

Jag har både en 500 och en 2000 i mina ägo :). Jag älskade min joystick till 500an. Den såg ut som en mus (irl) och var så skön att hålla i handen.

Lotus turbo challenge eller vad bilspelet hette var superskoj.

*TURBOOO*

Cartman
0

Hade beräkningsmonstret VIC 20. Nån som kommer ihåg "Tank vs Ufo" i bruxet som man kunde hacka in och som var felaktig? Bra sätt att lära sig Basic.

Erik
0

En Vic20? Det var före min tid. Min första dator var en C64. Vilka tider. Känns ändå rätt bra att datorerna har biffat upp sig lite sen dess. ;)

modmaker
0

Det fanns fler Commodorefilmer på Google.

Tänk att ens första dator sattes ihop av ett gäng magsura tanter i Braunschweig. *L*

Liz85
0

min allra första egna dator var en amiga 500. Kommer så väl ihåg hur kul det var att sitta vid den och skapa bilder i det där ritprogrammet som slår windows paint med hästlängder (!) samt spela diverse spel.

Fast CIV var ingen höjdare att starta upp… inte förrän det kom till PC:n. På Amigans tid tog ju bara spelintrot innan man kom fram till menyn typ 10 minuter… :P Då kunde man starta upp spelet och sen ta en fika för att komma tillbaka och börja spela sen.

Liz85
0

Hoppsan… inte min mening att dra upp en 2 å gammal tråd. Sökte ju bara på ordet commodore *hehe*

AndreasS
0

Ger en riktiga nostalgitrippar. Kanske ska ut i frådet och rota fram sin gamla klenod.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek