AÅÄÖ funkar ej på laptop
Lovade en god vän till mej att höra här om råd. Hon har lyckats trycka bort så att ovanstående bokstäver inte längre visar sig på hennes nya laptop. Någon här som har något tips på vad hon kan göra för att återställa det hela..
ÅÄÖ kan jag tänka mig att det har med "Nationella inställningar" att göra (Kontrollpanelen). Men A ??? Den bokstaven finns med i alla språk som använder västerlänska tecken. Har du verkligen skrivit rätt i rubriken?

Det kan också vara så att du har alternativa inställningar på din dator. I så fall finns en liten blå ruta längst ner till höger där det står till exempel EN, och om du klickar på den kommer det kanske upp en ruta där du kan välja SV i stället.
Det lär finnas några magiska tangenter för att skifta de här inställningarna, och det är väl dom som någon har kommit åt. Det finns en liten förklaring på engelska här.

#1 Neeej..jag ser att jag slarvade i rubriken..det som är problemen är alltså bokstäverna ÅÄÖ..tack för era svar..ska titta närmare på inlägg nr #2:-)

#2 Tack vare ditt tips har min kompis fått ordning på alla bokstäver..massvis med tack:-)

tryck på ALT+Shift så ändras tangentbordet mellan engelska och svenska åäö [';