Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 781 ggr
johan
0

Nya betor av Windows Live

Nu finns Windows Live Wave 3 beta ute för nedladdning. Mest intressant är kanske Messenger och Mail, men även Photo Gallery, Writer och Movie Maker har fått uppdateringar.

Messengern har blivit mycket snyggare tycker jag!

>> Ladda ned Windows Live Wave 3

Mvh // Johan

Oscar
0

Ja messengern var cool, softare ljud också.

Inkanyezi
0

Kan inte riktigt hejda mig från att posta ett klipp från ett inlägg av johan när jag presenterade Googles nya webbläsare:

• "Google borde satsa på att uppdatera sina befintliga produkter istället för att slippa nya. Känns som att allt hos Google utom sökningen och annonsering är knappt halvfärdigt och kommer aldrig längre.

Bort med beta-loggan och börja släppa riktiga produkter istället."

Så jag ser fram emot att Microsoft ska släppa "riktiga produkter"… ;-)

johan
0

#2: Messenger är uppe i version 9 nu, så hur kan det inte vara en riktig produkt? Windows Live Writer ses väl brett som det bästa bloggverktyget som finns för PC och detta blir version 3. Movie Maker har följt med Windows sedan Windows ME, så det får man väl också se som en riktig produkt. Live Mail är en förbättring av Outlook Express som kommit med Windows sedan Windows 98, så hur är det en ofärdig produkt? Photo Gallery är ett stort lyft från "Visningsprogram för bild och fax" i Windows (med Picasa är fortfarande bättre).

Alla släpper ju betor för att få feedback. Skillnaden med Google är att de alltid är i beta. Hur länge var inte Gmail i beta?

Mvh // Johan

Inkanyezi
0

Ser man på; "visningsprogram för bilder och fax"; det är ju ett litet tillägg till Esplorer efter vad jag förstår. Och jo, jag håller med om Picasa, men jag använder mest Irfanview för att titta på bilderna i helskärm eller granska en enskild bild närmre. Picasa är ju helt suveränt när man vill leta efter en bild på hårddisken och vet hur den ser ut men har glömt allt annat omkring den. Och så högerklickar man och väljer att öppna i Photoshop…

Jorå, det var bara en liten spetsfundighet, jag antar att du såg smilisen.

Så när man presenterar en beta från någon annan än Microsoft, då är det dåligt, dåligt, dåligt att släppa en beta, men när Microsoft släpper en beta är det bra, bra, bra. Jag tror jag fattar. Foten i munnen

johan
0

Nej då, jag gillar betor. Men poängen med en beta är ju att det ska fixas buggar och sedan släppas skarpt. 

För övrigt har jag börjat köra Chrome och gillar den. Vi får väl se hur länge den är beta…

Mvh // Johan

Inkanyezi
0

Ja, och jag körde länge en beta på Ubuntu 7.04 och sedan 7.10 - jag har uppfattat det som att man släpper den för att folk ska rapportera lus när man hittar det som utvecklarna inte har hittat än.

Och jag har inte hittat några fel i Chrome än så länge, inte ens i skräpsamlaren som någon tyckte var inte så bra. Jag blev jätteglad när jag kunde stänga en flik som hängde sig utan att stänga allt. Jag gillar Chrome också, men jag fortssätter använda FF, kanske bland annat för att jag kan ha samma webläsare i Linux som Windows; vanans makt. Annars finns det ju gott om riktigt bra webläsare nu; Opera, Firefox, Swiftweasel etc… Jag utgår ifrån att när den "skarpa" Chrome kommer, så kommer den också till Linux och Mac.

tusen blommor…

charlie
0

Jag skrev aldrig att det var fel i skrapsamlaren. Problemet med den ar att den anvander en mycket gammal approach. Lite som folk som kodar i emacs. Nar det finns moderna IDEer som gor jobbet battre ;)

---

Hjortronsylt
0

Hm!

Installerade senaste Live och själva installationen gick bra, men varje gång man loggar in så kommer en ruta upp som säger att den måste stängas ner, ett fel inträffade. Sen loggas man ut. Goodbye och adjöss.

Fick gå till en tidigare systemåterställningspunkt för att välja tillbaka senaste versionen (8.5) och köra CCleaner.

Har ni också haft samma problem / hur löste ni det i så fall?