Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 595 ggr
Mysan59
0

Hjälp (igen)

Igår frågade jag om formatering, vi har fortfarande inte vågat oss på det.

Men nu har jag istället en annan fråga… Vi har två datorer på samma nät, men den ena har börjat krånga (den som vi ev. ska formatera om). Går knappt att göra nånting på den och en sak som vi har märkt är att två "datorerna" nere till höger blinkar hela tiden och släcks ner ibland.

Vad beror det på? För så blir det inte på min dator.

pentsium
0

dom två datorerna nere i hörnet är troligtvis din nätverkstrafik. något som använder internet…

Mysan59
0

Ja, precis dom är det. Men varför funkar dom inte längre på den andra datorn. Vi vet inte om det är nåt skit i datorn, skannar efter virus och annat, men än har vi inte hittat nåt problem…

Vi är båda helt värdelösa på datorer, surfar mest omkring

pentsium
0

vad har du för något antivirusprogram??

Mysan59
0

Avast, Malware och Spyware doctor, vi försöker rensa hans dator från "skit", vet ju inte vad det är.

Men nu skannade vi den med Malware-nånting och nu verkar det funka bättre, MEN nu är båda dom små datorerna nere till höger helt borta :what2:

pentsium
0

att dom små datorerna nere i hörnet är borta är inget att oroa sig för, det beror bara på nätverksinställningarna om dom är där eller inte. prova att köra diskränsning och diskdefragmenterare också.

Mysan59
0

Vi har provat både diskrensning och diskdefragmentering… NU blir det att formatera om. Inget annat verkar hjälpa! Vi kommer knappt in på den datorn, så nu måste vi dela på den här Rynkar på näsan