Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 1053 ggr
Tudor
0

Outlock Express

Hur göra för att utöka utrymmet i Outlock Express, Jag får oftast stora filer med mycket text och då tryter utrymmet

'

Niklas
0

Hur menar du att utrymmet tar slut? Är det läsfönstret som är litet i förhållande till textmassan eller är det utrymmet på datorns disk som är litet? Eller något annat?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Tudor
0

Hej

Det är utrymmet på datorns disk, sändaren får ett meddelande att eboxen är full

Niklas
0

Då är det brevlådan hos din e-postleverantör som är full. Har du hämtat ner alla mail med Outlook eller är den inställd på att behålla kopior på servern?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

johan
0

De flesta leverantörer har dessutom begränsningar på e-postlådan och hur stora bilagor som får skickas. De flesta brukar tillåta bilagor upp till 5 mb.

Sedan är det dessutom som Niklas säger att du behöver hämta ned sina mail och ta bort dom från servern. Detta kan du ställa in under Verktyg, Konton, Egenskaper, Avancerat och tömma rutan där det står "Lämna kvar e-post på servern".

Tänk dock på att när du inte lämnar kvar e-posten på servern finns mailen bara på den datorn som hämtat dom. Detta kan alltså vara lite knepigt om man har flera datorer som ska kunna hämta samma post.

Lycka till!

Mvh // Johan

Tudor
0

Min dator är inte inställd på att behålla kopior på servern, det verkar något knepigt att den är full. Jag får tacka för råden i vart fall

johan
0

Då är det säkert en begränsning på att varje enskilt mail inte får vara större än en viss storlek.

Mvh // Johan