Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 873 ggr
rumpino
0

Tweaka vista?

har en 'extraburk' med vista home på. den är jobbigt seg tycker jag. tyvärr är max 2gb internminne o det har jag petat i.

har sökt runt efter tweakprograms o sett att det finns ganska många olika, min fråga är, är det någon ide att fixa ett sånt`?

finns det några tips som funkar för en smidigare/snabbare vistadator eller får jag nöja mej med detta?

har varit mkt försiktig i installationer o så det är inte mkt installerat alls.

[PeterWem]
0

Gäller att fixa Vista med Vlite innan man installerar Vista. Vill du inte att Vista ska dra så mycket minne så stäng av superprefetch.

Kaj
0

Lite grand här

Tweak Vista

rumpino
0

tackar för svaren!

hittade lite om supergrejjen, förstår inte riktigt. åsikterna går isär lite om det snabbar upp eller ej?

tack för länken kaj!

[PeterWem]
0

#3 Vista lägger programmen som används oftast i ramminnet. Alltså tas minnet upp av de olika programmen. Om jag har 4 GB ram innebär det att jag har 3 kvar till bildbehandling och spel osv. Det går ju att stänga av tjänsten så att man har så mycket som möjligt till spel, men jag värderar snabb uppstart före.

rumpino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

testade avaktivera supergrejjen, det verkar gå lite fortare. därtill ställde jag ned prestandagrejjerna rejält. bockade ur allt utom två saker. det känns som datorn är liiiite snabbare … eller mindre trög.

utseendemässigt är det inte så stor skillnad, bockar man dock ur de två känns det som man är tillbaks till windows 98

[PeterWem]
0

Kanske denna är något för dig.