Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1401 ggr
AndreasS
0

IE 7.0 låser sig

Jag har windows XP pro intallerat på min dator som jag har licensen på. Jag har skött uppdateringarna för det och allt vad det innebär. Men IE 7.0 låser sig. Hur kommer det sig? Nu är det ett bra tag sen jag använde IE utan då det började strula så gick jag över till FF så några felmeddelanden har jag inte fått sen jag slutade använda IE snart 1 år sen. Finns det några knep för att åtgärda problemet.

Min burk har en Intel Celeron på 2.6 GHz har 1gig ram Win Xp pro med SP3 intallerat.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Niklas
0

Hur menar du att Internet Explorer låser sig? Vad händer? Hur ser det ut?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

AndreasS
0

#1 Hela fönstret låser sig Internet Explorer (svarar inte), och sen när jag avslutar prosessen får jag upp att ett oväntat fel har inträffat och måste avslutas. Sen kommer det upp om jag vill skicka felrapport.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Niklas
0

Har du provat att installera om det? 

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

AndreasS
0

#3 Menar du IE ? Så har jag gjort det och det vart ingen förbättring.

Hjortronsylt
0

AndreasS -  vi har exakt samma problem med IE 7, oavsett vilken sida man är på.

Internet Explorer låser sig (Svarar inte) och det blir så även på Outlook, och allt måste stängas ner.

Det började för någon vecka sedan så kanske är det något tillfälligt (förhoppningsvis).

AndreasS
0

Jag har nu testat och uppdaterat till IE 8, visserligen en beta men det verkar som det funkar nu .

Outlooken har jag aldrig haft något problem med *peppar, peppar, ta i trä*

Hjortronsylt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rynkar på näsan    Det går inte att slutföra installationen av IE8 Beta 2! 

Har testat flera gånger, även stängt av brandväggen men nix, det går inte. Installationen stannar av och ber att man ska starta om, men även då händer inget och det finns ingen IE8 .exe fil sparad i program/IE7 eller IE8 att aktivera.

Har XP och SP3.

germx
0

Jag tror att det största felet är att ni använder explorer ;) tihi

(Ignorera mig, är bara på bushumör.)

AndreasS
0

#8 Som jag skrev i #0 så använder jag ff numera. Har med säkerhet använt ff i minst 1 år.

germx
0

"så gick jag över till FF så några felmeddelanden har jag inte fått sen jag slutade använda IE snart 1 år sen. Finns det några knep för att åtgärda problemet."

Låter som om du saknar dina felmeddelanden och vill ha tillbaka dem ^^

#9 Ok, då VAR väl problemet att du ANVÄNDE explorer då. duh.

AndreasS
0

#10 Eftersom jag håller på hed webdesign så vill jag gärna kunna kolla i både ff och IE så sidorna ser likadana ut, det är inte alltid jag följer webbstandarden.

germx
0

Ok, det var du som sa att du slutat använda det, inte jag…

Men visst händer det att IE låser sig ibland, svårt att säga vad det beror på. Är säkert lite olika saker.

River-Lord
0

Det har varigt en del strul kring IE7.. några grejer som man kan testa.. när det krånglar är att rensa cachen och cookies, uppdatera Flash till minst v.9, testa även olika säkerhets nivåer..och stänga av nätfiske verktyget, Köra win-uppdatering.. Sen kan man ju alltid även göra en om installation.. , Kan vara även en bug som kommit in via en uppdatering..// hoppas det löser sig

/RL