Hjälp! Jag söker en typ av inredningsprogram!
Hjälp!!!
Jag håller på och blir desperat.
Håller på och skissar på inredningen till min sk. svärmors kök. Har gjort skissen i Exel97, med linjer runt cellerna och så, men nu har jag kört rejält fast.
Skulle vilja göra om det tredimmisionellt (från noll) så att man skulle kunna vrida på ritningen och se köket i olika vinklar. Gå in i köket och så.
Har ni något bra tips på program.
M.v.h Titti
Ikea har haft ett program för att designa kök som var enkelt och smidigt.
Mvh // Johan

Google Sketchup är ett cad-program (3D) som du borde titta på. Programmet är oerhört lättarbetat och det går fort att skapa sina modeller. Används bl a i Google Earth och det finns en databas på nätet över modeller som folk lagt in som du kan använda.
Tack för tipsen
Jag ska testa dom alla
Nu har jag testat både Sketchup och Ikeas. Finns det fler förslag?
Blev lite stressad av Sketchup. Dels är min engelska dålig.
Faktiskt genant att erkänna det. Dels så visade det sig att "fri"-versionen är tidsbegränsad.
Ska leta vidare. Är av märket "Kristina-kök" jag håller på med. Står fortsättningsvis och stampar på samma ställe. Skulle vara roligt att kunna visa min sk. svärmor 3D-bilder hur hennes blivande kök ska se ut.
Det finns ett Cad-baserat som heter Home Plan (Pro). Har bara testat flyktigt men det verkade väldigt lätthanterligt. Dock ej 3D vad jag sett.

Har lekt lite med programvara från den här tillverkaren:
http://www.punchsoftware.com/index.htm
De har många olika varianter, den jag testade var nog en av de enklare versionen. Riktigt kul var det! Man kan bygga upp sitt drömhus i 3D…
mvh
Oskar