Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1618 ggr
johan
0

USB-minne dyker inte upp

Alltid när jag sätter in ett USB-minne så vill det vara G:, men eftersom jag har en delad mapp på nätverket mappat till G: så dyker inte USB-minnet upp över huvud taget. Enda sättet att de det är att ta bort mappningen till den utdelade mappen på nätverket.

Någon som vet hur man får Windows att ta första bästa lediga drive?

Jag kan inte ändra mappning för nätverksenheten till något annat, för då slutar massa annat att fungera.

Mvh // Johan

Kaj
0

Det finns ett sätt att bestämma vilken enhetsbokstav en enhet skall ha. Med detta kan du alltid reservera t ex G för din delade mapp. Du kan även där bestämma att din USB alltid skall ha t ex enhetbokstav I eler så. Jag tror denna funktion ligger under diskmanagement.

johan
0

Jo, det vet jag, men problemet är att jag måste göra det per USB-minne. Så för varje gång jag stoppar in ett nytt minne måste jag göra det igen. Irri!

Mvh // Johan

Kaj
0

Mitt/mina USB minnen tar alltid första lediga bokstav. har visserligen inte e delad mapp konfad. Kanske är det ett problem med just det.

modmaker
0

08-7520929 (MS support)?

Ola007
0

1# har ett likande problem, var går man in och ändrar vilken enhetsbeteckning den ska ha?

Mvh Ola

johan
0

#5: Kontrollpanelen, Administrativa verktyg, Datorhanteraren, Diskhantering, högerklicka på disken, Ändra enhetsbokstav.

Mvh // Johan

Ola007
0

6# Tackar och bockar Skrattande