Mus utan klickljud
Jag skulle vilja ha tag i en mus utan klickljud, finns det? Jag har aldrig fattat varför de måste låta.

Är det musen som låter, eller är det Windows som ger ett ljud ifrån sig när du klickar? En datormus låter inte mycket, men det är klart att det blir ett litet klick, eftersom det är en liten strömbrytare som slår om när du trycker på knappen.
Om det är i högtalaren som du hör ljudet så går det att stänga av om du går in i kontrollpanelen och väljer ljud. Där finns en massa inställningar, bland annat om det ska klicka när du klickar med musen.
Nej det är musen, inte windows, jag hatar det där klickandet. Det måste gå att få bort rent tekniskt. Nån mer måste ha stört sig på det lika mkt som jag o uppfunnit någon annan variant. :)
när det gäller tangentbort är detta bäst tycker jag…
http://www.thinkgeek.com/computing/input/8193/
Detta är den bästa tysta musen som finns.
http://store.apple.com/se/product/MB112ZM/A?mco=94023C66#overview
Tack för tipsen! Tangentbord har jag hittat ett relativt tyst, Logitech DiNovo, älskar de låga knapparna.
Musen har jag provat och den är inte tyst enligt mig. Både den och den trådlösa. Däremot älskar jag det scrollhjulet! Men visst måste det finnas en tyst mus? Är det verkligen 2008 det här eller har jag hamnat fel?

Googla på "Silent mouse" så ska du få se att det finns lite.
Både att köpa och trix på hur man ska modda om sin egen mus.
Thanko Silent Mouse verkar vara en av de få som säljs, och kvaliteten går säkert att diskutera, men den ska vara tyst iaf, ägs det.
Version 2 finns att köpa här:
http://shopping.redorbit.com/product/thanko-silent-mouse-2-7500996/index.html
Men det går säkert att hitta något bättre pris, det där vara bara en snabb googling.

Man bor inte kopa Mighty Mouse i forhoppningen att denna ar tyst. Den ar inte tyst. De flesta knappar ar tysta, dock sa ar vanliga vanster och hogreklick "klickiga"
---
Tack för svaren. Nej, Mighty Mouse är inte speciellt tyst. Thanko Silent Mouse är något åt det hållet jag tänker på, men då får man alltså offra trådlöst… och laser… Jag ser helt klart en ny marknad här! :)
Stör ni er inte alls på att musen klickar hela tiden? Tycker nästan ljudet skär i öronen till slut.

Nejdå, jag tycker det är lite mysigt, på något vis. Samma sak gäller tangentborssmattret. Även om jag gillar det lite annorlunda ljudet de platta (typ laptop) tangentborden ger ifrån sig.
Ibland händer det att jag hamnar framför min mors gamla P2:a, och den har det mysigaste hårddiskljudet. Är ett riktigt brutalt högljutt knakande ljud.
Kanske förknippar det med bra barndomsminnen? Precis som att jag gillar doften av brinnande trä och doften som blir när man kör en vinkelslip genom en metallbit :)

Är det bara jag som började skriva på en gammal Halda? Klick?
Ingenting mot skrivmaskinssmatter.
Nej, musens diskreta klick irriterar mig inte, men det mesta gör jag på tangentbordet, och även om det inte har distinkta klick som musen, så låter det mycket mer.
Jag har en lite mindre mus än normalstorlek som heter Targus. Den är inte direkt ljudlös för det tror jag inte går att komma bort från helt eftersom det är rörliga delar. Men på den är det ett mjukt ljud. Inte det där klickiga ljudet som är på vanliga möss.
För min del så köpte jag den i en telia affär. Har du nån sån i närheten gå och kolla om dom har och prova. Säljs nog mest ihop/till bärbara datorer.

Kanske skulle nämna att min mus inte heller klickar så högt att jag hör det. Jag köpte den på Jula, den har inget märke, stod bara "wireless optical mouse". Den har två AAA-batterier som måste skiftas emellanåt, men är man någorlunda kvick med bytet så tappar den inte kontakten. Jag använder laddbara batterier i den. Den var väldigt billig.
En stor fördel som jag upplever med den lilla musen (det är en minimidell) är att jag kan hålla handen med handkanten mot bordet, alltså undvika den vridna handställning som är känd för att orsaka karpaltunnelsyndrom och musarm.