Bilder sparas inte korrekt
Skulle bli mycket tacksam för lite hjäp för helt plötsligt har något ändrats och jag undrar vad.
Bilder sparas inte som dom ska.
När man högerklickar på en bild för att spara så sparas den som en "fil" med en ~1 ändelse, även fast man väljer .gif eller .jpg.
För att kunna se bilden måste man öppna den via ex.vis IfranView och där döpa om den igen till jpg /gif. Först då går det att se bilden i mappen och använda den i mail etc.
Vad har jag tabbat på för inställning mån tro?
Har XP, SP3 och IE 8 Beta.
Jag fick också problem när ja hade laddat hem IE 8 Beta, så jag återställde datorn till som det var innan. Och sen blev det bättre…
Det är nog för att det är en beta och det är en bug i programet, så gör ingen system återställning då du kan tappa annan information, själv föreslår jag att du byter webläsare till nästan vad som helst som inte är IE.
typ firefox
Den är säkrare, snabbare mm. Du installerar den, väljer importera settings från IE under installationen sen fungerar det på samma sätt som IE men bättre. (Du kan fortfarande använda IE om du måste- den ena utesluter inte den andra)
Tack för svaren och ja, till IE8 kommer ut i färdig version så får det nog bli Firefox (även fast jag inte direkt gillar den).