Vilka fildelningsprogram använder ni er av
Själv tycker jag att DC++ är ypperligt. Det kan bero på att jag har Bredbandsbolaget och att det där finns en massa bra hubbar som bara tillåter användare med snabb uppkoppling och med BBB som leverantör. Jag kommer då upp i att kunna ladda hem filer i 60-80 m/bit sekund.
Har prövat Bittorent med olika klienter men kommer aldrig upp i närheten av dessa hastigheter. Där får man vara glad om man kommer upp i 300 k/bit sekund.
Rösta hur bra ni tycker att DC++ är.
Men ge gärna förslag på andra favoriter av fildelningsprogram/nätverk
Jag har i princip helt lagt av med fildelning sedan jag fick ADSL. Alla bra hubbar är stängda för ADSL och man ska ha en jäkla tur om man lyckas hitta någon med fiber att ladda ned från.
Hittar man någon med fiber från BBB eller Sunet har jag ofta hastigheter runt 1 mb/s. Laddar man ned från andra med DSL så ligger det på runt 30-70 kb/s.
Mvh // Johan

Har ingen fildelningsprogram på datorn. Laddade ner lite musik för 3-4 år sen. Tyckte att dom flesta som laddar har problem med virus och annat skräp och sånt vill man inte ha. Vist man kunde ju ha en sparat dator för nedladdning men kan inte komma på någonting att ladda ner. Så lika bra att strunta i det hela.
// kari

Jag kör DC++ för enstaka filer och covers, annars thepiratebay i kombination med ett torrentprogram, minns ej vad det heter just nu.
Jag har ofta mkt bra hastigheter, sitter på adsl > 24 mbit, felia.
Har kanske fått virus 2-3 ggr under mina 8 år inom nerladdningsvärlden ;).

Under de få år jag har använt mig av fildelning har jag drabbats av ca 30 filer med virus, men man har ju antivirusprogram som upptäcker dom så att man kan radera dessa filer.
Jag använder fulDC++, en variant av DC++. Har ADSL 8mbit, och i huben jag håller till i är det inte speciellt svårt att pressa anslutningen till max :)
Använder enbart bittorrent från varierande sidor. Hastigheterna där är klart bäst, utnyttjar ofta min fulla bandbredd på 8 mbit.
Kaj -> Det låter som att du blandar ihop kbit/s med kb/s. De flesta torrentprogram jag varit i kontakt med visar hastigheten i kb/s. Tänk på att varje kb/smotsvaras av 8 kbit/s. 300 kb/s skulle alltså motsvara ca 2.4 mbit/s.
använder Revconnect som är en variant att DC++, och så använder jag mig av torrent ibland för vissa filer..sitter på 10 mb DNA, bor i finland