Datorn iFokus

Datorn

Etikett: microsoft-office
Läst 4511 ggr
Kaj
10

ändra storlek på typsnitt inkommande mail outlook

Någon som vet om det går att ställa in storleken på mail som man får till outlook så de alltid har en viss storlek?

Jag kan bara ställa om så att storleken ändras på mail som jag sänder men hittar inget bra sätt att sätta permanent t ex storlek 16 tum på inkommande mail från andra.

Jag vet att man visserligen kan hålla ner ctrl och skrolla så ändras typsnittet men jag skulle vilja att det med automatik alltid blir t ex 16 tum.

johan
0

Jag tror att det bara går för mail i oformaterad text, inte html-mail.

Mvh // Johan

Lill-Kisse
0

Hur gör man?

Jag vill också slippa olika fåniga typsnitt och apotekarstil etc. Önskar mail i Arial, Times New Roman e dyl och en storlek som är bekväm för just min syn.

Kaj
1

Typsnittet kan du inte ändra på inkommande mail (om de inte är i oformaterat format vilket är ovanligt). Däremot kan du ställa in storleken då du läser mailet.
Gör som det står i sista stycket i mitt första inlägg.

Öppna ditt inkommande mail. Håll ner ctrl tangenten på skrivbordet och använd sedan scrolla knappen på musen. Då ändras storleken på texten sömnlöst. Scrllla mot dig för att få större text och scrolla från dig för att få mindre text.

Om sidor gjorts på rätt sätt på Internet (föja reglerna för personer med funktionshinder och inte använda fasta typsnitt) kan du även där använda denna teknik för att ställa om storleken på texten i sodrna.