Datorn iFokus

Datorn

Etikett: windows
Läst 1747 ggr
KaRRo86
0

Kan inte skriva ut från word

Vi har en PC med windows XP som vi har haft i några år nu

Problemet uppstod för ett par månader sen

Jag kan skapa dokument i word och spara utan problem, men så fort jag ska skriva ut så låser sig programmet och utskriften avbryts

Jag har inga problem med att skriva ut i övrigt, det gäller bara microsoft programmen, som word och exell

Vad kan det vara för fel?

PS. När man markerar nåt i word och ska radera det så går inte det när man trycker på den vanliga knappen (kommer inte på vad den heter :P) utan man måste trycka på delete
Inget jätteproblem, men är rätt störande, och jag vet att det ska finnas en inställning man kan göra, men kommer inte ihåg hur DS

dudute
0

Oj, det kan vara vad som helst. Installerade ni någonting i datorn för ett par månaders sen? Prova att avinstallera. Får ni något felmeddelande?

Annars kan man kolla i datorns logg om det kommer upp något fel (om man gillar att pilla lite). Prova att skriva ut från Word och anteckna tiden då det gick fel. Klicka på Start och Kör, skriv in "eventvwr" och klicka Ok så kommer loggboken upp. System och  Program är de intressanta valen i menyn till vänster. I loggboken loggas information, varningar och fel med datum och klockslag. Om du hittar ett fel som uppkom den tiden du har antecknat så dubbelklicka på den logghändelsen så får du fram mer information som är ganska kryptisk för de flesta. Men gå in på www.eventid.net och skriv in ID och Source för den händelse du vill veta mer om så kan det finnas begripliga kommentarer (om man har tur).

Jag kan sitta i timmar och grotta i sånt. Lycka till!

johan
0

Låter ju som att det skulle vara skrivardrivrutinerna som inte är rätt tycker jag.

Mvh // Johan