Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 855 ggr
Sidentass
0

får ej igång automatiska säkerhetsuppdaringar..

Undrar om någon har tips på hur jag åter kan få igång de automatiska säkerhetsuppdateringarna..har varit in på kontrollpanelen, där ser det helt okey ut..men det stämmer inte med verkligheten, får iallafall meddelanden om att den tjänsten är inaktiverad trots att den är prickad som automatisk varje dag i kontrollpanelen..

guraknugen
0

Det beror på vilket operativsystem du har.

Sidentass
0

kör xp..har provat alla möjliga sätt, men det vill sig inte.

Lill-Kisse
0

Det finns väl inte så värst många sätt utöver inställningar via Kontrollpanelen. Vilka andra metoder har du hittat?

Jag skulle gå in på Microsofts hemsida och plocka fram vad de har om automatiska uppdateringar där.

Sidentass
0

#3 där har jag också varit o snurrat runt..det märkliga är att allt ser grönt ut i kontrollpanelen, men likväl får jag meddelande om att det inte funkar, ibland blir man trött på datorer när dom inte gör som man vill! men jag såg att dom hade support på hemsidan..ska vända mej dit om det inte löser upp sig..

Kaj
0

Om du har en brandvägg - pröva att inaktivera den och se ifall det kommer igång då. Om ja så är det den som blockar.

Vad händer om du kör en manuell sökning efter uppdateringar på windowsupdate? Spärras den också?

Sidentass
0

Tack Kaj! Ska prova att inaktivera den, kan heller inte hämta uppdateringar manuellt..

Kaj
0

Du kan även kolla i loggen för brandvägge om där står att den blockat jsut den trafiken.