Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 1271 ggr
Hjortronsylt
0

Kan ej längre öppna länkar i FF

Hej,

helt plötsligt så öppnas inte längre länkadresser som man klickar på i Firefox.

Det gäller bara på vissa sidor, så ibland fungerar det och ibland inte. Har inte varit några problem tidigare. Det är inget fel på sidorna för det fungerar i IE.

_Det som händer är att jag klickar på en länk och timglaset kommer fram, men sen stannar hämtingen av!
_

Vet någon av er hur man fixar problemet?

Hjortronsylt
0

Tillägg till en tidigare något virrig förklaring Oskyldig ; det går att högerklicka på musen och välja öppna ny flik eller öppna nytt fönster.

Men att bara direkt-klicka på en länk och att ett nytt fönster automatiskt då öppnas går inte längre (ex.vis se programinformation om ett program på tv.nu).

Lill-Kisse
0

Jag tror inte att det har med Explorer eller Firefox att göra direkt, om jag förstått din beskrivning korrekt. Lite inställningar under Verktyg kan förstås inverka så kolla, ändra och jämför. 

Annars är det väl först och främst knutet till vilken hemsida man läser i? En del har gjort så att länken öppnas i ett nytt fönster, andra har inte det. Då är det faktiskt bra att du själv kan välja att högerklicka på musen och välja ny flik eller nytt fönster tycker jag.

Hur det kommer sig att hämtningen blir väldigt långsam eller stannar, när du inte högerklickar, har flera möjliga förklaringar. Grubbla inte på det eller ställ en separat fråga om det, för här finns experter som kan berätta om alla tänkbara orsaker.

Hjortronsylt
0

"Knutet till vilken hemsida man läser i?" Det där lät lite bakvänt?

Flikar och inställningar går att välja under Verktyg och allt är förbockat enligt mina önskemål, det var inte det som var frågan. Något har helt plötsligt börjat att blockeras när man klickar på en aktiv länk och inget händer. Varken ny ruta eller pop-up eller ny sida i sida kommer - inget. Timglaset jobbar, sen stannar URL-sökningen av.

Och visst har det indirekt med Firefox att göra, eftersom det fungerat tidigare men något ändrades helt plötsligt och det är det jag försöker klura ut vad.

"Grubbla inte på det".  Varför inte? Problem är till för att lösas. Flört och det var också därför jag la jag ut min förfrågan här bland experterna.

Lill-Kisse
0

OK. Nu förstår jag bättre hur det fungerar och inte för dig.

Jag envisas med att hävda att den som skapar en hemsida själv kan påverka om den länkade sidan ska öppnas i nytt fönster eller inte. Jag kan i alla fall göra det på min hemsida. Hur den sida som jag länkar till är gjord, tycks också inverka, så man får vara beredd på varianter. Men nog om det.

Då återstår problemet med den långsamma och avstannade hämtningen. Jag vill också lära mer om orsaker till sådant. Vi får invänta expertisens tips.