Tangentbord och mus
hjälp. Mitt tangetbord vill inte fungera. Söker med ljus och lykta efter ett nytt. Det är ett ergonomiskt tangentbord som är brutet på mitten. Har problem med att skriva på ett rakt, då mina händer är skadade.
Min mus är en logitech och har en stor röd kula på vänster sida. Sen har den ingen roll under, utan jag kan sitta med den i knäet. den är väldigt trög och vill inte flytta pekare, utan verka låsa sig ibland. Om jag trycker jättehårt, så går det bättre.
Problemet är att jag inte orkar det hela tiden.
Så om någon har fungerande bord och mus, är jag intresserad. Eller kan laga dem.
Tack på förhand. Tatsja
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Det är ngn av de här du har va? Logotechs hemsida Jag har Trackman Wheel. På den sitter kulan fast med en liten ring som ska vridas motsols. Ev. måste man använda ett uträtat gem eller liknande i det lilla hålet och vrida med. På insidan av ringen brukar det sitta massor av smuts som bromsar kulan. Gör också rent de små kulorna som den stora vilar mot. Används Tops eller baksidan på en tändsticka. Skaka ur skräpet innan du sätter tillbaka kulan.
Logitech har också ett böjt tangentbord på samma hemsida.

Jag har inte har det du frågar efter, men en liten idé.
Både tangentbord och mus blir som nya efter en ordentlig rengöring. De går att ta isär. Vad finner man väl där? Lite damm och smuts, som går bort med puts.
Har du tur, slipper du köpa nya tillbehör. Hoppas att det är så.
Det är som den tredje, inte trådlöst och sen har jag ingen "snurr" i mitten utan tre knappar istället. Vi har försökt göra rent musen, men utan att den vill ändå.
Ska be sönerna plocka isär tangentbordet och se om det fungerar bättre.
Väl mött, Tatsja
Visade sig att det är kortis i tangentbordet, så om någon vet var jag kan få tag på ett nytt eller begagnat, är jag intresserad.
Väl mött, Tatsja
Har nu fått tag på ett ergonomiskt tangentbord. Det visade sig att enda stället som hade humant pris var Dustin.
Nu är det bara musen som saknas.
Väl mött, Tatsja