Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 945 ggr
beem
0

Back-knappen i IE

Backknappen upp till vänster fungerar inte alltid. Datonr hänger sig.

Samma sak gäller när jag klickar på avsluta-röda x--uppe till höger.

Vad kan detta bero på och vad kan jag göra åt saken ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Lill-Kisse
0

Jag har inte haft det problemet, så jag är väl inte rätt person att svara. Vilken version har du? Kanske bästa att göra en ny hämtning på http://www.microsoft.com/sverige/windows/ Ta ingen beta, utan version 7.

Passa på att hämta Firefox eller någon annan läsare, så att du har ett bra alternativ, om och när den ena inte fungerar. http://www.mozilla.com/en-US/firefox/2.0.0.12/releasenotes/

beem
0

Men hur fungerar det rent praktisk att ha 2 webbläsare ?

Hur styr jag när den ena eller den andra ska användas ?

Jag har nu IE 7.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Lill-Kisse
0

Det kommer att kännas väldigt tryggt att ha två val för att nå internet. Klicka igång med den ena eller den andra. De tycks inte störa varandra när de är igång samtidigt heller, så det går också bra. Man kan ju ha flera olika program för att skapa dokument, så varför inte två för internetåtkomst?

Jag har haft oturen att Explorer strejkade i något sammanhang (minns inte längre vad det gällde) och då var jag jätteglad att jag hade Firefox att ta till, så att jag kunde hämta nya versioner, uppdatera och fixa till de problem jag råkat ut för. Sedan är det väl så att den ena fungerar bättre än den andra beroende på vad man gör via internet eller en ren trivselfråga.

Personligen är jag mycket misstänksam mot lull-lull, extra smileys o dyl, som erbjuds för att piffa till menyraden. Sånt orsakar ofta oreda i grundläggande funktioner. Det kanske är något sådant du har fått in? När en självklar sak som backknappen inte fungerar blir man ju olycklig. Troligen läge att låta Microsoft göra en automatisk sökning och rätta programmet.

Krycke
0

Har du tagit ner senaste uppdateringarna från Microsoft? det kan lösa problemet annars föreslår jag som nämnts tidigare att du installerar Firefox (den importerar dessutom dina settings, favoriter etc från IE om du vill det så det blir ingen skillnad förutom att Firefox är snabbare och säkrare än IE)

Det är inget problem att använda flera browsers  då de inte krockar.

ANNIA
0

Jag kör mest med opera. Men har för tillfället även firefox installerad för tänkte se om jag kanske ska gå över till den. Så jag har tre st webläsare eftersom jag även har IE7 installerade och det är inga problem.

I tråden förändring inne på support inlägg 17 finns det länkar till olika webläsare.