Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 739 ggr
beem
0

Mina Bilder i 2 datorer

Jag sitter med en stationär dator med Windows XP. I den tömmer jag alla digitala bilder och lägger dem under "mina bilder".

Jag har en bärbar med Windows Vista och skulel vilja se på bilderna i den. Nu gör jag så att jag brännder bilderna till DVD och visar dem i den bärbara (för de som vill seCool)

(Båda körs med trådlöst nätverk om det nu har någon betydelse i sammanhanget)

Men….hur gör man för att komma åt bilderna på den bärbara ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös

johan
0

Finns flera varianter skulle jag tro. Kolla in Sync Toy från Microsoft. Då kan du synka mappar över nätverket.

Mvh // Johan

beem
0

Det ska ju att göra utan extra tillägg. Man ska kunna ställa i min stationära dator så att jag medger att även den som är inloggad på den bärbara skall kunna se alla bilder.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Inkanyezi
0

Du gör först nätverksinställningar så att båda datorerna är i samma nätverk; sätt gärna ett eget namn på nätverket, trådlösa nätverk är väldigt lätta att komma in i för obehöriga och det är olämpligt att behålla nätverksnamnet som är inlagt som grundinställning.

Sedan delar du ut mapparna som innehåller bilder, så kan man se dem från den andra datorn.

Zpookey
0

Ett tillägg på ditt inlägg.

På båda datorerna så är det smidigast om man har samma användarnamn och lösenord på kontona eftersom att man då inte behöver ange detta.

Och en förtydling.
Datorerna ska vara i samma arbetsgrupp…de är ju redan i samma nätverk ;)
Det är skillnad på arbetsgrupp och nätverk. Tungan ute

Sen bryr sig inte det trådlösa nätverket om vilken arbetsgrupp det är.

Sessan1
0

Har du ett fickminne så är det väl bara att föra över bilderna där och sedan köra över bilderna till den bärbara, eller?  Kan väl inte bli enklare, så skulle jag göra OM jag även hade en bärbar.