Skadad fil i Outlook
Hej. Jag skulle ta bort en del gamla mail…men två vill inte försvinna. Outlook säger att filen är skadad och inte kan flyttas. Jag får en sökväg…och att jag ska köra med scanpst.exe. Men när jag skriver in sökvägen så säger datorn att den inte finns. Har dubbelkollat att jag skrivit av rätt. Det gör väl egentligen inget att de ligger där i outlook och skräpar, men vore ju kul att kunna få bort dem när jag ändå inte kan titta på dem. Några idéer?
Googlade scanpst.exe och fann detta. Här står hur du löser problemet.
Någon som kommer på hur jag ska göra? Tack Hjortronsylt för dina tips…men varken felsäkert läge…eller Ccleaner verkar hitta filerna/mailen i Outlook som är trasiga.

Har du fått uppgift om sökvägen? I så fall kan du gå in själv i Utforskaren och klicka dig fram till platsen där filen ligger. Sedan slänger du den i papperskorgen.
#3 Har sökt efter filen…men den ligger i en dold mapp, och när jag väljer att visa mappen, så kan jag likförbannat inte hitta just de mailen o ta bort dem. Har sökt i utforskaren och allt. Rensat med Ccleaner med…tänkt att i och med att det är en trasig fil så kanske det programmet kan hjälpa till…men inte då.
Dragonrebell, kan du ta några printscreen på felmeddelanden och filen som kommer upp / eller något / för att visa vad som händer när du försöker radera filerna?
Om du väljer i sök att även söka i dolda mappar och system så ska du hitta den. Sök efter *.pst i c: så borde du hitta filerna. Sen kan du högerklicka på filen och välja "Öppna objektets mapp" så hamnar du direkt i mappen där filen finns.
#6 Det står att det inte är en giltig sökväg?
Har prövat med att skriva in hela adressen samt enbart *.pst…samma svar.
Tidigare så har jag lokaliserat outlook.pst mappen…men den går inte att öppna.
#5 Ska undersöka saken
I övrigt så har jag nämt problemet för en god vän till mig, som är haj på datorer…han är min personliga "guru":) Han ska titta förbi ngn kväll och se om han kan lösa problemet.