Flera tusen mail om dagen!!!
Hjälp, jag vet inget om datorer och ber er om hjälp.
Brukar inte vara ute så mycket på nätet, några forum och hemsidor, öppnar aldrig konstiga mail, men sen igår får jag tusentals mail och alla är olika typer av Undeliverabel mail, fråm postmaster osv…
Hur får jag stopp på detta.
Har inte outlook, utan World Client. (om det nu har någon betydelse)
Det betyder att någon skickar spam med din adress som avsändare…och om då inte mailet kommer fram så studsar det tillbaka till din adress.
World client är bara webmail…om man inte vill använda outlook…så det har ingen betydelse.
Vem har du din mail hos? Internetleverantör?
OJ, ja du
…
Har kvar min mailadress från mitt gamla jobb.
Det var en polare till chefen som höll i det där med mail, hotell(?) osv…
Han håller fortfarande i trådarna vad gäller mailen, så han kanske kan lösa det åt mig ?
Just, glömde fråga…
Det är väl inget virus då jag inte märkt något annat konstigt på datorn? Jag har både brandvägg och virusskydd från Telia.

Antagligen bara spam. Det kan dock finns virus i mailets länkar men de skall du inte klicka på.
För att bli av med mailen kan du lägga en regel som filtrerar bort alla mail med ord i titeln lika med "Undeliverabel mail, from postmaster" och då välja att antingen ta bort dem permanenet direkt alternativt lägga dem i en annan mapp ifall du vill analysera dem vidare.
Lite trickigt är det eftersom ett mail du sänder till en felaktig adress kan få samma svarsmeddelande och då vill du ju verkligen bli informerad om det antar jag. Men här kan det vara så att dessa spam mail bara kommer nu och under en kort tid. Då kan du använda regeln att ta bort dem och sedan efter ett par veckor pröva och avaktivera regeln igen.
#4 #1 ok. Tack för info och hjälpen!