Önska hjälp! Min dator låser sig då jag laddar?
Varje gång jag startar exempelvis utorrent, så låser sig min dator helt och hållet?
Har kollat kylningen i bios, står på 38 grader. har dubbla minnen, har testat ta ut ett av dom, men var inget fel på dom.
Har en router, har testa köra utan den, inget fel på den. har testa med ett nytt nätverkskort, inget var fel på det gamla heller…
Hittar inget som verkar fel….men den fortsätter att låsa sig varje gång jag laddar med utorrent. kan ibloand ta flera timmar ibland bara två minuter innan den låser sig…
Snälla!!! behöver hjälp!!!! MVH Robban
Jepp, jag har testat att uppdatera, har även testat att byta till olika klienter…men ingenting verkar fungera:( Har även testat att formatera hårddisken. Har pratat med personer på dator affärer om problemet jag har, men dom har inte hört talas om detta:(
Nästa steg blir nog att lämna in datan på en felsökning… om nu ingen hinner komma med nått bra förslag:)
(utgår från att du kör windows XP)
A longshot men prova att först rensa registret med Ccleaner, (passa på att ta bort skräpfiler med programet på en gång) sedan defraga registret med TuneUp Uilities (trial versionen) har själv gjort det och det gick bra, den gör en backup har jag för mig med.
Har du kollat/rensat datorn från spyware/virus och isf med vad för program?
Vad formaterade du?, huvudHDD med windows på eller den med klienten på? (om det inte är samma).
Har du uppdaterat windows?

En sak som du kanske bör göra om inget hjälper är att testa minnet.
Vid minnesfel kan det hända att datorn hänger sig utan att man får något felmeddelande. Minnestest bör göras med så liten kärna som möjligt, så en av de bootbara skivorna kan vara bästa alternativet. Man kan också använda en linuxskiva med memtest på, de brukar ha ett menyalternativ för minnestest när man startar på skivan.