Läggs inte rätt automatiskt
En fråga till…. 
Är rätt ny på FF och vet att i IE så räcker det med att klicka på ex.vis uppdateringslänken till Microsoft och filen läggs automatiskt på rätt ställe. Poff! Klart.
Men i FF så tillfrågas man vart man vill placera filen, och är det en .dll-fil eller .exe fil / uppdatering vet man ju inte alltid exakt i vilken undermapp den ska läggas i!
Se bild. Hur ställer man in så det blir automatiskt, som i IE?
Nu var det ett tag sedan man använde Windows, men behöver du någon webbläsare alls för att uppdatera? Jag har för mig att… nåja, skit samma. Vad vet jag?
Om jag tolkar din bifogade bild rätt, så ska man inte spara filen alls, utan bara köra den. Just nu hittar jag inte i inställningarna hur man fixar så att Firefox kör igång filen, men du kan ju alltid spara den var du vill, exempelvis på skrivbordet. Dubbelklicka sedan på den så körs den väl antagligen och när den kört klart kan du ta bort den.
Det är väl en av de väldigt många anledningar som finns till att jag använder Opera istället. Jag vet, ingen bryr sig.
Verktyg->Inställningar->Markera "Fråga alltid var jag vill spara filerna"
Klart :)
Men vad menar du med dll-er? kör du uppdateringar så är det exe-filer som packas upp på rätt ställe själv.
Om du tankar hem enskilda dll-filer så är det fel.
Om du får upp den filen du visar på bilden så kan du spara den var du vill och sedan kör du den bara…sen lägger den rätt filer i rätt katalog. När den är klar så kan du radera den filen.
Detta är det enda jag använder IE till… att uppdatera windows.
Förr i tiden, när jag hade Windows XP, vet jag att det fanns ett sätt att uppgradera Windows med Firefox, och jag gjorde även det vid något tillfälle. Kommer nu inte riktigt ihåg hur det gick till. Antingen var det något tillägg till Firefox eller så var det en webbsida man gick till istället för den ordinarie, som i sin tur gjorde jobbet åt en, på något sätt, förmodligen via WIndows Update ändå på något sätt. Kommer ihåg att det fungerade i alla fall.