Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 672 ggr
[japptravare]
2008-12-11 13:20
0

Windows media player

Jag behöver hjälp med det.

Jag kan inte ladda upp filmer! Jag tar "ladda upp videoklipp" men det är precis som om datorn inte hittar några videoklipp fast jag har många. Är det något program eller något man ska ladda hem så det fungerar?

Hjortronsylt
2008-12-11 13:28
0

Vad menar du med att du inte kan ladda upp filmer? Är det VOB filer eller vanliga avi?

Datorn hittar inga videoklipp? Men vad händer om du dubbelklickar på det videoklipp du vill se, öppnas inte WMP då ens?

I ditt tidigare inlägg "hjälp mig snälla" så fick du förslag i #1 på jättebra program att använda. Troligen behöver du en Codec (ett program som läser kodade filer) tillsammans med Windows Media Player för att få det att fungera. Testa!

[japptravare]
2008-12-11 13:56
0

Har testat att ladda hem Codec, men det fungerar inte ändå.

Jag har alla mina videoklipp samlade i en mapp. Ska jag ladda upp et vidoklipp och klickar på den mappen så finns där inget i den (enligt datorn)

Hjortronsylt
2008-12-11 14:07
0

Har du nån gång kunnat titta på dina klipp efter att du laddat hem dom?

Från Download.com Media Player Codec Pack och K-lite Mega Codec Pack.   Har du testat båda?

[japptravare]
2008-12-11 14:30
0

Jag kan kolla på dom men jag kan inte lägga till dom i filmen

Kaj
2008-12-11 14:41
0

Pröva som #1 säger att gå till mappen i utforskaren där dina filmer ligger. Dubbelklicka på en film och se ifall WMP startas.

Hjortronsylt
2008-12-11 15:04
0

4#   Tror säkert det går att få det att fungera, men du måste nog hjälpa till lite mer själv med att svara på frågorna du får… Flört

Och vad menar du i #4 med att du kan "kolla på dom men inte lägga till dom i filmen". Vilken film?! Menar du i WMP eller vad?

[japptravare]
2008-12-11 22:00
0

Jag har testat båda programen men det fungerar inte. Det går inte att lägga till någon film i WMP

Lill-Kisse
2008-12-13 01:01
0

Jag har blivit jättenyfiken på vad du har för slags videoklipp och vad du vill göra egentligen. Din beskrivning hittills förstår jag inte.

1. Vilka videoklipp har du? Ange filnamn (ändelsen).

2. Var har du dina klipp? Finns de på datorn, en skiva eller vad? Ange namn på mappen eller vad det är och var den finns.

3. Var kan du se dina videoklipp, som du skrev i #4?

4. Vad menar du, när du skriver "ladda upp"? Har du videoklippen redan, är frågan var någonstans du vill ladda upp dem igen.

5. Vad använder du när du försöker "Ladda upp"?

Svara på frågorna, så får du säkert bra svar på hur du ska göra.