Hjälp med photoshop
Jag har köpt en ny dator för någon månad sedan och jag saknar photoshop i den. Jag brände photoshop från min gamla dator till en skiva sedan stoppade jag in den i den här datorn och kopierade och la till i program. Sen när man trycker upp photoshop står det: kunde inte fullfölja din begäran därför att personinformationen saknas eller är oglitig. Vet ni hur man ska göra för att det ska funka? tacksam för svar (:
Förslagsvis så använder du original-CD'n som kom med programmet när du köpte det?! Där står också din registry-key som du behöver.

Oftast kan man inte föra över program från en dator till en annan genom att kopiera programmappen rätt av.
Man ska ta sin installationsskiva eller en installationsfil och installera programmet på den nya datorn. När installationsprogrammet frågar efter licens så skriver man in sin licensinformation. Om man har tankat ner den från Adobe så får man öppna ett menyalternativ där man hittar var man kan lägga in licensnyckeln.
Det går att hacka sig förbi det här genom att gå in i registret och kopiera alla relevanta registernycklar och föra in dem i den nya datorn, men det är ganska krångligt; bättre att låta installationsprogrammet sköta det. Möjligen kan det finnas någon ytterligare kontroll av licensen i Photoshop, men som sagt, kopiera inte över program, installera med installationsfil/skiva.

Om du nu har t ex Vista på din nya dator är det inte helt säkert att din gamla Photoshop fungerar även om du gör installationen från en installations CD. Photoshop var ett av de program som behövdes uppdateras med en ny version anpassad för Vista för att det skall fungera.