IE inte säkert nu
Läste i dagens tidning att Internet Explorer har ett säkerhetsfel som gör att koder m.m. kan läcka ut. De uppmanar att man byter till konkurerande webläsare.
Jag har bytt till Google. Är det någon som har erfarenhet av denna?
Kan man lita på att den informationen är riktig eller är det någon som förker få IE att framstå i dålig dager.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Microsoft har släppt patch för det så det stämmer nog. Däremot kanske man inte behöver byta webbläsare.
Om jag förstod saken rätt så gäller det bara IE6, så har man varit klok nog att uppgradera till IE7 ska det vara lugnt. Men jag kan ha missuppfattat det.
Mvh // Johan
När släpptes den patschen. Den bör väl komma som en automatisk uppdatering antar jag.
Det jag läste så gällde det i första hand IE7 var i nån tidning. Men jag kan också missuppfattat.
Det gällde IE7 tydligen.
Mvh // Johan
Funderar bara på varför det finns ”konkurrerande webbläsare”. Varför ska de konkurrera? Vad vinner de på det? De är ju gratis allihop…

Både safari och Crome fick sämsta betyg i computer sweden igår för hur de hanterar lösenord på websiter. Så helt klart är väl att ingen webbläsare är perfekt. Det finns brister i alla men även fördelar i alla.
#6 Denna artikel om Crome och Safari?
#3 IE är säker igen bara du uppdaterar. Klicka på länken när du surfar med IE.
Chrome dömdes ju fullständigt ut av säkerhetsexperter. Men jag föredrar den ändå. :)
Mvh // Johan

Menar ni att om man uppgraderar till Explorer 8 då är allt bra igen? Jag laddade ner Chrome, men jag störde mig på favoriter, inte hittade internetalternativ mm, visst har jag inte användt världens tid, men det ska ju vara enklare om man nu ska ändra.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Eller menade ni att automatiska uppdateringar har redan gjort explorer7 säkert?
Förresten vad innebär Beta på Explorer8? Kompatibilet? eller vad? Detaljer?
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Jag har IE 7 och automatiska uppdateringar frånMicrosoft.
Men det senaste tillägget var jag tvungen att installera manuellt.
Nu minns jag inte när länken kom så det kan ju ha varit före det klockslag jag ahr för automatiska uppdtaerinagr.
Men kolla för att du ska vara säker.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Jag har denna sida som bokmärkt i min webbläsare:
Rätt trevligt att se vad man ska passa sig för för tillfället. Extra intressant är den gula rutan till höger från SITIC, Sveriges IT-incidentcentrum.
#9 Alla versioner av IE drabbades men är nu åtgärdade sedan i onsdags.