Datorn iFokus

Datorn

Etikettköp-och-sälj
Läst 1103 ggr
absoluutsofia
0

dator hjälp :)

Funkar denna datorn om man vill ha den till att kolla på film, lyssna på musik, msn och spela ?

datorn

Processor

Typ

Intel Pentium Dual-Core Mobile

Nummer

T3200

Hastighet (GHz)

2,00

CPU Cache

1MB L2

Chipset

Intel GL40

Minne

RAM Typ

DDR2

RAM (MB)

2 048

RAM Hastighet (MHz)

667

RAM Portar (total)

2

RAM Portar (tillgängliga)

0,00

RAM Max. uppgradering (MB)

4 096

Hårddisk

Typ

SATA

Hårddiskhastighet (RPM)

5 400

Kapacitet (GB)

250

Ljud & Grafik

Ljudkort typ

Intel HD sound, integrated

Integrerade högtalare

Integrerad subwoofer

Grafikprocessor typ

Intel GMA 4500M

Dedikerat videominne (MB)

0

Delat videominne (MB)

1 340

Skärm

Storlek (tum)

17,00

Standard

WXGA

Maximal upplösning

1440 x 900

Integrerad Webkamera

Upplösning

0.3 MP

Anslutningar

ExpressCard ingång

Analogt modem

LAN Kort typ

10/100

Trådlöst gränssnitt

TV Tuner

DVB-T

USB 2.0

3

FireWire (IEEE 1394)

0

Bluetooth

Minneskortläsare

HSDPA

Esata

Övrigt

VGA

CD/DVD

Optisk drift

CD/DVD +/- RW DL

Pekdon

Pekplatta

Operativsystem

Microsoft Windows Vista Home Premium

Höjd (cm)

4,31

Bredd (cm)

39,80

Djup (cm)

29,20

Vikt (kg)

3,20

Övrigt

Batterityp

Lithium-ion

Cell

6

Pekdon

Pekplatta

Avlägsen

Operativsystem

Microsoft Windows Vista Home Premium

Höjd (cm)

4,31

Bredd (cm)

39,80

Djup (cm)

29,20

Vikt (kg)

3,20

Hjortronsylt
0

I all välmening, köp för det första en dator hos ett företag som kan ge BRA support och garantihjälp om olyckan är framme….

Rent generellt krävs det en hel del av en bärbar dator för att kunna spela avancerade grafikspel, då är man uppe i rätt mycket pengar. Då bör du nog hellre köpa en stationär. Eller kika här.

Men ja, ska du bara spela enklare onlinespel så duger datorn bra, som du gav förslaget på ovan. Så klart då också för musik och internet.

absoluutsofia
0

En Acer Extensa 7620G då? är den bättre? :)

länk

Hjortronsylt
0

Nja, nej den skulle jag inte satsa på, om du frågar mej. Jag skulle förslagsvis hellre köpa den här då! Den har dessutom HDMI.

guraknugen
0

Det är nog ytterst få (nya) datorer som INTE duger till det. Jag skulle nog hellre fundera på vilken kringutrustning jag ville ha, när det gäller filmtittande och musiklyssnande. Man vill ju inte titta på film via en fjuttig niotumsskärm, kanske… och inte lyssna på musik med högtalare av skokartongtyp eller rmed hörlurar av Clas Ohslon-typ. Men att visa film klarade min gamla Dell från 1998 alldeles utmärkt (P2, 450 MHz, 256 MB, Blåskärms-Windows 98) med en stort och tungt sjuttontums katodstrålerör (CRT).

guraknugen
0

Ha ha ha… missade att du skrev ”spela” också, så glöm allt jag skrev. Vet inget om spel, så allt jag skulle kunna kläcka ur mig om det skulle nog garanterat bli fel, men rent spontant känns burken du nämner i så fall relativt klen. Men som sagt, lyssna inte på mig, jag är lyckligt ovetande om allt vad spel heter. Jag har kul istället.

absoluutsofia
0

nu har jag hittat en dator på expert som jag ska köpa snart, det var han i butiken som rekomenderade den om jag ville spela,lyssna på musik och titta på film m.m :)

länk

guraknugen
0

Undrar hur stor sannolikheten är att en säljare i en butik rekommenderar någon att köpa sin dator någon annanstans…

Krycke
0

Kollade upp grafik-kortet(HD 3200) och det verkar jämnföras med ett GF 6600, jag har ett 6600GT (vassare variant) och nya spel fallout 3, oblivion, etc brukar jag får köra på low/medium-grafik nivå utan/minimalt med skuggor. Laptopen har dock lite vassade processor än min dator så det kanske inte laggar lika mycket när det blir mycket på skärmen. men räkna inte med att kunna köra nyaste spelen på någon högre grafik nivå då lär du tyvärr bli besviken.

Zpookey
0

En liten fråga…. När du skriver att datorn ska spelas på….vad är det då för spel du tänker på? Harpan? MS-röj? Senaste tomb-raider?

För är det så att du ska spela ms-röj och the sims så behöver inte grafikkortet vara speciellt avancerat och du kan komma undan med en billig dator. Ska du däremot spela de absolut senaste spelen med de största grafikkraven så räcker oftast inte en bärbar dator….och billigt blir det inte.

Men oavsett skulle jag satsa på en dator med XP istället för Vista. Alla tillverkare har modeller där det ingår både XP och Vista i paketet så att du själv får välja vad du vill ha installerat. Men frågan är om elektronikkedjorna tar in dom…de tjänar inte lika mycket på dom.
Men det finns på Dustinhome om du vill ha XP.