Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 826 ggr
Eostra
2008-12-21 22:02
0

Webbhotell FTP?

Någon som vet om det finns något gratis webbhotell som funkar med ftp? Glad Gärna utan reklam också..

AndreasS
2008-12-21 22:09
0

Gratis webbhotell med ftp stöd och reklamfritt tror jag inte att jag har hört talas om.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Eostra
2008-12-21 22:16
0

#1 Okej, jag har iaf inte hittat något.. Får väl skaffa något som kostar eller lära mig mer om html, css och allt dedär. Obestämd

Zpookey
2008-12-22 23:28
0

www.manufrog.se

100:-/år inkl moms….och de har fantastiskt bra support.

AndreasS
2008-12-23 00:31
0

#3 Kan bara instämma, använder dom själv.

Sen tillkommer visserligen avgiften för domän 150 kr för .se om man nu vill ha .se dvs.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Zpookey
2008-12-23 00:46
0

Det har du visserligen rätt i…men totalt 250:-/år är ändå billigt…..och manufrog är avsevärt mycket bättre än t ex B-One.

250:-/år inkl moms och domännamn är c:a 68 öre om dagen…det är biiiiilligt om man slår ut det.

Eostra
2008-12-23 11:25
0

#3 Använder freewebs nu, helt gratis. :) www.hannaverheyen.webb.se. Har inte hunnit göra något galleri ännu men det kommer.. ^^

AndreasS
2008-12-23 12:02
0

#5 Kan bara hålla med dig. Sen har dom andra webbhotellspaket med större utrymme vilket jag själv har. Min totala kostnad per år ät 400 kr. Det tycker inte jag är dyrt.

B-one tar 12 kr/månad för sitt fast visserligen får man mycket utrymme för dom pengarna hela 3 gb, men oandra sidan så har jag fått höra att dom har krånglig support. Men som sagt bara en hörsägen.

Zpookey
2008-12-23 20:41
0

Nej…det är inte hörsägen. Sant är att du får tre gb….mindre sant är att man har fri trafik. Man får inte ha filer som är större än 1MB och får du för mycket trafik på din sida så kan de utan vidare stänga ner sidan. En kompis till mig hade hemsida där innan och han håller på med 3D-grafik vilket innebär att han gärna vill visa sina bilder. Vid ett tillfälle gjorde ett 3D-magasin ett reportage om honom och satte ut hans hemsidesadress i tidningen. Han fick 5000 besökare och B-one stängde av hans sida utan förvarning för att de tyckt att det var för mycket besökare. Bilderna på hans sida är inte stora eller många och storleksmässigt kanske det rörde sig om 150MB på en dag. Men det rörde sig om en enda dag och de stängde som sagt hans sida utan att ens informera om att de hade gjort det. Det var inte förrän han kontaktade supporten som han fick reda på vad som hade hänt. Då sa han upp sidan och ville flytta sin domän men det gick inte eftersom att b-one hade registrerat hans adress och tyckte att det var deras…han kunde dock få köpa den för en hyfsat dyr summa. Och trots att han hade sagt upp sidan så fick han ett nytt inbetalningskort för ett nytt år…och de menade att han inte hade sagt upp sin sida. Så sidan gick inte att surfa till, de ville ha mer betalt och de ville att han skulle köpa sin domän som han redan hade köpt. B-one är skojare och jag kommer aldrig att lägga en krona där.

AndreasS
2008-12-23 23:01
0

#8 Det kan inte vara bra pr för ett så pass stor företag. Kanon att du bekräftade det så man vet i framtiden.