Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 696 ggr
ANNIA
0

Göra Eng IE till Sv

Hur gör man om man har engelskt IE och vill ha svenskt.

Jag försökt hitta info men enda jag hitta var att man måste installera den svenska versionen.

Men går det att installera svenskt över engelskt eller måste man först avinstallera det engelska.
Räcker det då med att gå in på lägg/till ta bort och ta bort det den vägen och sen via tex opera ladda hem svensk version.

johan
0

Internet Explorer har samma språk som Windows och du kan inte byta språk enbart på IE.

Mvh // Johan

ANNIA
0

Tack för svaret, då vet jag.

Zpookey
0

Vill bara tillägga en sak här.
De som har Windows Media Center Edition på Svenska kan inte ha ett svenskt IE 7. Anledningen till detta är att MCE i grunden är engelskt med ett svenskt språkpaket installerat. Så även om man har ett svenskt IE6 så går det inte att installera IE7 på svenska tyvärr eftersom att själva "kärn"-filerna är engelskt och IE7-installationen tolkar operativet som engelskt.
Oerhört korkat om jag själv får säga det.

ANNIA
0

Tack för infon Zpookey. Om jag fatta det jag hitta, när jag sökte på det, rätt så är det ett program som hör till vista så då bör det inte finnas på datorn ifråga för det är en XP. Men bra att veta utifall.

Zpookey
0

Nej…innan vista så fanns där ett operativsystem som hette Media center edition och som hade engelskt XP i botten med svenskt språkpaket. Om du har Media center i din dator (inte den vanliga windows media center 11) utan den stora varianten med programguider och tv-kanalstyrning så är det MCE. Media Center Edition.

ANNIA
0

OK, Tack Zpookey. Jag som inte leta tillräckligt när jag sökte förut. Då behöver jag inte fundera över den biten, för det gäller en XP.