Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 2426 ggr
Hjortronsylt
0

Spela in på PC-skärm

Har fått en fråga som jag passar vidare eftersom jag inte finner svaret själv ;

vilket (gratis) program finns för att spela in vad som händer på en PC-skärm, i hyfsat bra kvalité? Ett slags webcam-program utan kamera, tänker jag på.

Hjortronsylt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack men den sidan varnar och en .exe-fil ville installera sej (se bild).

Sitter också och googlar just nu, men har inte hittills hittat något. Hm!

[kobbeuffe]
0

Aah det var inte bra. Jag testade inte pga att jag inte kör windows så jag drabbas sällan av sånt där. hoppas du hittar vad du söker iaf. Lycka till,

Inkanyezi
0

Nja, det var väl själva installationsfilen för programmet det där…

Det brukar kunna funka mer tillförlitligt om man först tankar hem filen (högerklick, spara som), och sedan kör man den lokalt.

Och det du frågar efter är ju ett program, det där är ett program; du lär knappast kunna få något program från nätet som inte är en .exe

Hjortronsylt
0

#3   Tack för hjälpen i alla fall, uppskattas mycket!

#4   Jodå det vet jag, dock så brukar jag hoppa över rödflaggade sidor och sidor där .exe filer själva poppar upp utan att jag valt det eller ens hunnit läsa om vad det är. Mer än så menade jag inte.

johan
0

Prova demoversionen av SnagIt. Där kan man enkelt spela in vad som händer på skärmen.

Mvh // Johan

radera
0

lägger också min röst på snagit.

Hjortronsylt
0

Tack så mycket! Glad SnagIt verkar störtkul och enkel, ska testa det själv först under dagen och sen passa det vidare till min vän.

Cuyi
0
guraknugen
0

Själv har jag gtk-recordMyDesktop, även om jag sällan använder det. Finns säkert bättre och sämre.

Den verkar dock inte så där supersnabb, för snabba Compiz-Fusion-effekter verkar inte hänga med riktigt. Men ska man inte spela in Compiz-Fusion-demos (det har ju andra redan gjort, för övrigt) så duger det väl.