Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 832 ggr
Mymlan
2009-01-16 02:04
0

Firefox

Varför kan jag ej läsa Aftonbladet då jag nu har Firefox den nya som finns att ladda ner på nätet.

Kommer ej in på aftonbladet är bara en vit sida..

Går jag över till IE 7.0 så kan jag läsa aftonbladet men ej se deras webtv.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

guraknugen
2009-01-16 20:24
0

Tog en titt på nätet och det verkar som att 3.0.5 är senaste versionen.

Själv testade jag med Firefox 3.0.5. Swiftweasel 3.0.3 (Firefox 3.0.3 mer optimalt kompilerad för att fungera bra i Linux och den processor man har) och Opera 9.63. Alla tre fungerade utmärkt på Aftonbladets sida. Testade på den dator jag sitter vid just nu, operativsystemet är GNU/Linux Ubuntu, därför kunde jag inte testa med Internet Explorer, då dess utvecklare inte tycks klara av att göra en version som fungerar i något annat än Windows. Lika bra det, kanske. Lite utanför ämnet, dessutom.

Vad var det för version som du laddade ner? Någon sorts utvecklingsversion eller beta?

Inkanyezi
2009-01-16 21:09
0

Jag använde ett tag betan som släpptes på version 3, och den funkade på Windows med Aftonbladet utan problem. Sedan dess har jag graderat upp, och jag har aldrig haft några problem att öppna Aftonbladet i FF.

Kan det vara så att du av misstag har ställt in Adblock Plus som följer med FF att helt enkelt stänga av hela Aftonbladet? Då ska man inte se något när man försöker öppna.

Om du i nedre högra hörnet har en röd "stoppskylt" (trafikmärke) ned texten ABP i vitt, så klicka på den och titta i listan som kommer upp om möjligen hela sajten aftonbladet.se råkar vara spärrad. Det kan ha blivit så om du har råkat högerklicka på bakgrunden eller en artikel i stället för en annons och sedan godkänt filtret. I den där listan som du får upp, om aftonbladet.se finns där, så klickar du en gång på adressen du vill släppa fram och trycker "Del" eller högerklickar och väljer "Ta bort".

Mymlan
2009-01-16 23:29
0

Var hittar man Adblock Plus

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Inkanyezi
2009-01-17 01:20
0

Den kan tas hem i FF via "Verktyg>Tillägg" om man inte redan har den.