Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 816 ggr
SofiaBlomberg
0

Drivrutiner. Kodak DC 240

Behöver drivrutiner till min uråldriga Kodak DC 240

Har windows vista, kan fanken inte hitta.

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Hjortronsylt
0

Hittade massor på Google. Skrev "firmware + Kodak DC 240".

Bl.a har du här.

Inkanyezi
0

Om kameran brukar dyka upp som en enhet i Windows (Exempelvis E:) behövs ingen drivrutin, utan det ska gå att plugga in den direkt på USB. Om inte det funkar behöver du en kortläsare för CF-kort.

Det finns ett nytt firmware för kameran att hämta hos Kodak om du vill flasha den, men det är knappast nödvändigt om kameran fungerar som den ska. Jag vet inte vilka uppgraderingar det ger, men kanske att kameran fungerar som en skivenhet om den inte gjorde det tidigare.

Firmware är inte detsamma som drivrutin; äldre kameror hade ofta inte bilderna tillgängliga annat än med TWAIN; man ser inte kortet som en enhet när man ansluter till USB, utan man behöver ett program för att kunna läsa kortet. Nyare Firmware kan ha åtgärdat det, så att man kan ansluta till vilken dator som helst med USB.

SofiaBlomberg
0

Ingen av sidorna ni linkade till fungerar, den fungerar på andra datorn som har xp men inte på denna som har vista, jag har provat att google, men får inte fram något som fungerar.

MVH Sofia

Inkanyezi
0

Men du behöver inte nytt firmware om kameran fungerar, vad du behöver är en kortläsare. Man ansluter kortläsaren på USB och tar ur kortet ur kameran och stoppar in det i kortläsaren, sedan kan man föra över bilderna till datorn.

Annars ska den här länken fungera för att ta hem EasyShare för din kamera till Vista.

SofiaBlomberg
0

Fixade det. tog skrivaren och stoppade i kortet i den, Men tack för hjälpen, nu vet jag vart jag ska vända mig om jag får problem igen,

MVH Sofia

MVH Sofia