Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1232 ggr
Madde
0

Batteriet på min Laptop

Idag när jag kom hem från en vän så skulle jag koppla in datorn. Tänkte sätta på datorn innan jag satt i sladden, men den ville inte starta.

Väl när jag satt in sladden fungerade det.

Nu till mitt problem. Har Windows Vista på datorn.

Mitt batteri vill inte LADDA upp. Det står Endast AC-Läge. (vad betyder det?)

Jag vill ju ändra så att det är som det var förut, men det står ingenstans på min dator hur jag gör. Jag kan ju inte ha en laptop där jag inte kan ha ett batteri som laddar sig då jag är ute och fotar rätt mycket.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Inkanyezi
0

Endast AC-läge är att datorn talar om att batteriet inte funkar som det ska. Det är inte någon inställning, utan det kan vara fel på batteriet, eller fel på kontakterna till batteriet, endera i datorn eller på batteriet, eller det kan vara fel på laddkretsen i datorn, den som portionerar ut ström så att batteriet laddas och som stänger av när batteriet är fulladdat.

Det är som sagt ingen inställning, och det har inte ett smack med Vista att göra. Om batteriet inte blir laddat av att den står inkopplad till vägguttaget någon timme, så är det fel på datorn, och feled borde kunna åtgärdas på garantin, med tanke på att det är en så ny dator att den har Vista.

Niklas
0

Jag har ett liknande problem. På min Dell Latitude D820 står laddlampan och blinkar hela tiden (grönt och orande). Jag har provat att ta ur batteriet och sätta tillbaks det. Jag har tagit bort datorn från dockan och satt tillbaks den. Det är likadant ändå. Det började efter att jag hade haft datorn utdockad och kört den på batteri en dag.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning