Hittar inget nätverk!?
Nu har min morssa klantat sig ännu en gång efter att ha klickat isönder sin dator… eller ja.. nåt i den stilen…
Hon har en laptop… som hon haft Telias bredband till… ej trådlöst…. och Norton Antivirus program….
häromdan (eller ja 3 veckor sedan) tog Norton antivirus slut.. o hon tänkte att hon skulle byta till Telias antivirus istället… så hon klickade massa.. och efter det så slutade internet att fungera….
hon säger att hon inte vet vad hon tryckt på..
ja har ringt telia support men dom vet ej vad det är för fel….
jag har tagit bort Norton HELT från datorn.. men endå hittar den inget nätverk… trots att nätverkssladden sitter i…. (har testat att sätta i den i min dator och då fungerar det som vanligt)…
testade även att använda mitt trådlösa nätverk i hennes dator.. men det fanns inget stod där…så vad kan det vara för fel? vad kan jag göra? Hon har dessutom Windows Vista.. och det fattar man sig knappt på ju.
jag har jämt problem med min bärbara dator när det gäller att hitta internet. Även med sladd in i datorn.
Du kan inte testa att göra en systemåterställning annars?
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

har redan testat det men de e så att systemåterställningen hittar bara bak till den 5Januari.. o ja behöver iallafall bak till november nån gång =/
Ta bort båda antivirusprogrammen helt, starta om datorn och installera F-secure om det nu är den ni ska använda och testa sedan igen. I och med att ni hade 2 antivirusprogram i från början så kan det vara så att Norton (som ni sedan plockade bort) även hade plockat bort filer som F-secure behöver. Och kolla så att nätverkskorten verkligen är aktiverade i närtverksinställningarna och dubbelkolla frågorna som F-secure ställer om vad ni vill tillåta eller inte. Har varit med om många som t ex valt "företagsnät" eller "privatnät" istället för hemmanätverk när de sitter hemma.
PS…när man avinstallerar Norton så är det tre olika saker som sak avinstalleras i "Lägg till och ta bort brogram". Det första är själva Norton internet security (om det är den som används) De andra heter något med "live update" och/eller "Symantec"
Och om hon kör Vista så bör du stänga av protokollet IPV6 för både det trådade nätverskortet samt det trådlösa eftersom att IPV6 inte är ett internetprotokoll som inte är implemmenterat i speciellt mycket hemmaprodukter än…men Vista prioriterar IPV6 vilket kan göra att routrar och dyligt helt enkelt inte förstår vad det är datorn försöker att göra och därmed inte heller släpper igenom någon trafik.