Ccleaner hoppar över FF
Hur ställer man in så att Ccleaner även rensar Mozilla/Firefox cash? Vet att cashen töms när man stänger ner FF, men Ccleaner ska väl ändå rensa den, eller?
Det står vid varje rensning att den hoppar över den städningen.
Stäng ned firefox innan du städar.
Hmm. hos mig gör den det inte… Här rensar den även Firefox automatiskt o felfritt… :)
#1 Spelar ingen roll, den hoppar över FF ändå.
#2 Har du gjort någon speciell inställning för det?
#3: Nej, bara bockat i att den ska rensa Firefox i inställningarna. O det gör den varje gång… :)
Nu rensade jag igen. Efteråt står det bara:
"STÄDNING KLAR - (104.937 sekunder)
-------------------------------------------
182,3MB Borttaget."
Har du senaste versionen?
Jag har "CCleaner v2.15.815"
Skicka upp en print screen över hur det ser ut där du har alla fälten ikryssade om vilka program du rensar.

Ja, har senaste versionen. Vet inte vad mer man behöver kryssa i, eftersom det inte finns några mer alternativ att välja gällande Firefox mer än under Avancerat: visa detaljerad logg av Firefox/Mozilla temporära filer, och det som är ibockat enligt printscreenbilden.
Men jag kom på att kanske tar den med allt den ska i Firefox ändå fast utom cash som tömmer sej självt när jag stänger ner webläsaren (har ställt in att den ska göra det)?
Du ska in på den där andra fliken "tillämpningar" o där bocka in alla alternativen under "Mozilla/Firefox". Har du gjort det?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Annars kan ju Firefox (och förmodligen alla andra webbläsare) rensa sig själva automatiskt, exempelvis vid varje avslut om man fipplar lite i de vanliga inställningarna. Eller så kan du ställa in den till att fråga dig vid varje avslut om du vill rensa, vilket dock är en aning irriterande i längden.
#8 Uppskattar mycket att få hjälp!
Allt är dock förbockat för Firefox under tillämpningar i CCleaner, så troligen är det som jag misstänkte i mitt inlägg #7 och som guraknuger också säger i #12 (tack!), att Firefox själv rensar cashen när programmet avslutas.
#13 Jag tror inte Firefox gör det som standard, utan du måste nog själv in och fippla med en kryssruta någonstans i inställningar för att den ska göra det.
Tack för länken #11
Hos mig är inte det sista bockad: Sparad förmulärinformation under Firefox.
Sedan när jag vill rensa kommer det här upp:
Den här processen tar bort filerna permanent från systemet.
Är du säker på att du vill fortsätta?
Kan jag köra ändå?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Körde den iaf:)
Men vilka rutor ska vara bockade? Vill inte förlora alla automatiska inloggningar.
Fick upp en ruta att jag ska stänga av Firefox annars hoppar CCleaner över FF.

Tror även det är så att Ccleaner inte rensar andra användares cache utan att det då står att den hoppar över dessa. Det kan avhjälpas genom att starta Ccleaner i Kör som (högerklicka på programmet) och köra som den andra användaren. Då rensas den användarens chache (gäller både FF och IE men även andra chache och temp filer som är knutna till ett användarkonto.
Kan någon hjälpa mig med att vilka rutor som ska vara bockade?

Se #9 där är en bild av vilka rutor du skall bocka i.
#19 Men bilderna visar bara en del av allt. Och det finns ju 2 sidor - Windows och tillämlingar.
#20:
Ja, men det är bara under "tillämpningar" som det ligger inställningar för just Firefox. :)
Var lite wild och testade att köra Ccleaner i nya windows 7 beta och det gick lika bra som förut så antingen är CCleaner väldigt bra eller så har inte register-delen utvecklats så mycket i w7b.