Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 3667 ggr
ArleMonster
2008-11-05 19:00
0

Ljud problem

Hej..
Jag har bara ett litet problem.. För ett tag sedan köpte jag 2.1 högtalare, vet inte om det heter så, det är två högtalare och en baslåda. Problemet är att ljudet höjs och sänks automatiskt, rör inte volymknappen, men ändå går volymen upp eller ner. Någon som varit med om något liknande?

Jag har vista, är det problemet eller?

pentsium
2008-11-05 19:58
0

vad är det för några högtalare?

har du volymkontroll på tangentbordet? kan vara den som spökar.

Kaj
2008-11-06 10:20
0

Pröva att gå in under ljudenheter från kontrollpanelen. Under egnskaper, avancerat  där har man ibland en funktion som heter något i sitl med "förbättringar". Om ditt ljudkort inte stödjer denna utökning för din 2.1 högtalare så pröva att bocka ur denna funktion.

Inkanyezi
2008-11-06 14:15
0

Om du har exempelvis en mp3-spelare eller bärbar cd-spelare eller någon liknande källa med samma plugg som den som högtalarna har, så kan du prova att mata högtalarna med den och se om samma fenomen uppträder. I så fall är det högtalarna som är felaktiga (den inbyggda förstärkaren). Om det inte händer samma sak, då är det datorn som spökar, mest sannolikt ljudkortet, men det kan vara mjukvarurelaterat.

2.1-högtalare har ingenting med ljudkort och stöd att göra. Det är helt enkelt en förstärkare med delningsfilter, som slår ihop basen i de två kanalerna (analogt) och distribuerar mellanregister och diskant till sidohögtalarna. Inga särskilda inställningar i datorn behövs, man använder samma utgång som till hörlurar. Om det beror på datorn borde du höra precis samma sak i hörlurar.

ArleMonster
2009-01-18 22:42
0

1# Det är Creative högtalare..

3# Volymen sänks och höjs även när jag kopplar in mp3 spelare och andra grejer oxå.. så då är det högtalarna det är fel på.. Går det att göra något åt det?

Inkanyezi
2009-01-25 12:43
0

Om det är garanti på högtalarna så borde du kunna få dem lagade eller bytta.