Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1023 ggr
Hjortronsylt
0

Nya Msn kraschar

Det verkar vara fler som inte får nya msn att fungera, än tvärtom.

Problemfrågor haglar på forum men ingen verkar kunna ge ett svar till varför eller hur man löser problemet!

Fann dock ett svar på en sida, från deras egen (?) support. Ska det verkligen vara så här krångligt för att få nya msn att fungera så undrar jag hur dom kan kalla det färdig version och inte beta!

Vi har testat installera nya Msn på 4 olika XP-datorer. Med router/utan router, med SP2 och SP3, med brandvägg/utan brandvägg, med IE7 och IE8. Stationär eller laptop. Rensat med Ccleaner och avinstallerat/ominstallerat. Men bara den tidigare versionen 8.5 fungerar!

Ni som kan sånt här och vet, vad är det som skiljer dom datorer åt där dom kunnat installera och det fungerar på, mot andra?

AndreasS
0

Min sambo har fått det att fungera på sin burk, men inte jag och ändå har vi samma os med SP2, antivirus program, brandvägg. Skilanden är dock att hon sitter på en gammal PII på 450Mhz och 512mb ram medans jag sitter med en P4 på 2.6Ghz och 1gb ram. Men eftersom hon ville kunna använda skins och msn Plus så valde hon att gå tillbaka till 8.5.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Hjortronsylt
0

Vi har också testat på nästan helt nya datorer, till en 8 år gammal trött stationär. Olika brandväggar, olika antivirusprogram och olika förutsättningar. Men icke! Antingen går det att installera programmet men det kraschar några sekunder efter det öppnats/gått online. Eller så talar den i slutet av installationen om att det inte gick att installera.

Om du får det att fungera och kommer på vad som spökar så vore det mycket tacksamt om du skriver en rad och berättar hur du gjorde!  Glad

AndreasS
0

Jag har testa både på min stationära nu och på min bärbara utan att fått det och funka. Det går att installeras det och starta men efter 10-20 sekunder så blir jag utloggad. Har kollat med att avaktivera både antivirus och brandvägg utan att få det och funka fullt ut. Så jag kommer hålla mig borta från nya msn och köra 8.5.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek