Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 1171 ggr
mariatingsund
0

datorns cd-spelare osynlig

Vad kan ha hänt? När man stoppar in en cd-skiva i datorn, brukar ploppa upp ett fönster som frågar vad jag vill göra. Om inte, då kan man gå in i Den här datorn och klicka fram cd-splaren där. Men nu är den möjligheten borta. Datorn blinkar grönt när jag sätter in skivan, men sen händer inget, och jag kommer inte åt att göra vad jag ska. Signalerna försvinner mellan datorn och skärmen. Det står uppropstecken vid cd i enhetshanteraren, har försökt reparera, avinstallera och starta om, men den är lika "stum" Har försökt ladda ner ny drivrutin, men icke.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Inkanyezi
0

CD-spelaren kan helt enkelt ha pajat. Det är mycket vanligt.

Jag brukar ta vara på datorer som folk kastar, och det är nästan alltid så att CD-spelaren är helt kass på att läsa skivor. Så är det med mekaniska grejer som dessutom behöver stor precision. I synnerhet gäller det om den används sällan, då beckar mekaniska delar igen, och den kan få svårt att fokusera och att följa spåret.

mariatingsund
0

Hur brukar man göra om man har servicegaranti kvar på den? Får man ny eller vad?

guraknugen
0

#0: Det är inte så att någon kabel till spelaren har lossnat eller glappar?

#2: Om du med servicegaranti menar vanlig garanti, är det väl upp till de du köpte den av att besluta vad som ska hända. Antingen en ny eller tillgodokvitto brukar väl vara vanligt.

mariatingsund
0

Den är ju inbyggd i chassit. Så kablar är det nog inte.

guraknugen
0

Är det en bärbar dator?