IE7 kommer denna månad
Den skarpa version ska enligt Microsoft släppas denna månad. Först släpps den för nedladdning och några veckor senare som en rekommenderad uppdatering via Windows Update.
Några av nyheterna är flikar, stöd för rss, bättre säkerhet, bättre stöd för utskrifter, anti-phishing-filter, nytt rent gränssnitt, sökruta och framför allt: följer webbstandardarder mycket mycket mycket bättre!
Du kan testa Release Candidate 1 redan nu.
Mvh // Johan

IE7 släpps troligen via Windows Update redan idag. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Var har du sett den informationen?
Mvh // Johan

På tisdagar släpps nya updateringar till Windows. Idag stängs även chatten med IE7 utvecklarna. Jag tycker att det klingar bra. Vi får vänta och se. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Jag är rätt säker på att du har fel.
Från IE-bloggen:
The final release of IE7 is fast approaching … and I mean really fast … and will be delivered to customers via Automatic Updates a few weeks after it's available for download. We want to ensure that you are ready and the information below will help get you there.
// Johan
Mvh // Johan

Du hade rätt Johan. Men man kunde ju få hoppas en aning iaf. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

ja, man hoppas att den inte blir gammal lika snabbt som IE 6 blev

när kommer den på svenska?
hatar engelska men kan väl stå ut ett tag med den engelska versionen i värsta fall…
någon som har testat den nya versionen? vad tyckte ni om den i såna fall?
#7: Jag tror till och med RC1-an går att få på svenska.
Jag gillar verkligen den nya versionen. Det tar ett tag att vänja sig vid flikar, men det är hur bra som helst.
Som programmerare är det intressant att den följer standarder bättre. Saker och ting är nästan mer likt renderingen i Firefox än IE6.
Att prenumerera på RSS-feeds är riktigt bra också. Jag tycker IE7:s lösning är bra mycket trevligare än Firefoxs Live bookmarks.
Dessutom gillar jag nya gränssnittet.
Mvh // Johan

Well flikar är underbart, flikar ftw.
När man väl har vant sig är det så sköööönt.
Men nu är den stora frågan, ska man även i fortsättningen anapssa sig så att sin hemsida stödjer gamla 6an eller kan man börja tänka framåt och köra helt på mozilla och ie7?
Känns som det kommer ta ett tag innan man kan gå över och lita på att alla besökare kör 7an.
#9: Bra fråga. Iom att IE7 trycks ut via Windows Update tror jag det kommer gå rätt snabbt att få majoritet för IE7, men man kan knappast helt och hållet strunta i IE6.
Företag kommer säkert inaktivera denna uppdateringen och vänta ett bra tag.
Mvh // Johan

Men update brukar dröja någon månad innan verkligen alla har den. Alla får ju inte uppdateringarna samtidigt.
Och ja företag lär ju dröja med sina uppdateringar till den verkligen är testat och fungerar med sitt intranät etc etc.
Så man får nog fortsätta i samma takt som innan.

Om jag laddar hem IE7 på engelska och realese Candidate 1, vad jag förstår så finns den bara på engelska, när den då kommer på windows update får jag den automatiskt på svenska då?
Och får jag några problem med mina andra program med IE7?
Vad händer med IE6 som jag har nu?
Är rädd att datorn kraschar och eller nått börjar krångla… 
Har du Windows och IE på svenska idag kommer du få IE7 på svenska när den släpps på riktigt också.
Jag har inte märkt några som helst problem med IE7. Vissa få sajter som kontrollerar vad man har för webbläsare kan säga att man har för gammal(!) webbläsare, men det fungerar ändå.
Sidor kan också se lite konstiga ut ibland på grund av att IE7 följer standarder bättre än IE6 och många sidor har specialanpassats för IE6.
Jag har körde IE7 sedan beta 2 och har inte haft några problem.
Mvh // Johan

tack för ditt svar,, ska testa och ladda ner testversionen så får vi se hur det fungerar :-) så håll tummarna …

NU har jag laddat hem och installerat IE7… mycket ovant med adressfältet… tar nog ett tag att vänja sej… men det funkar i alla fall… är IE6 helt borta från datorn nu? Dum fråga kanske men det är väl onödigt att den ligger kvar om man inte ska använda den menar jag… 
IE7 ersätter IE6 helt och hållet. Det går dock att avinstallera IE7 och få tillbaka IE6.
Mvh // Johan

#16 ok,,det kan vara bra att veta om man får några problem med IE7… tack för dina snabba svar :-)

Tror inte den finns i svensk version ännu. Så här står det på download sidan.
Internet Explorer 7 RC1 is available for download on Windows XP SP2, Windows XP Professional x64 Edition, and Windows Server 2003 systems. This build is now available in Arabic, English, Finnish, French, German, Japanese, and Spanish.