Hänger sig med IE?
Jag har en fråga som gör mig förundrad för det hänger sig med ca 5 minuters mellanrum så fort jag surfar med IE men inte med Firefox?? Nu vill jag helst använda mig av IE eftersom firefox inte tillåter att jag kopierar in bilder och text.
Vad gör jag, och vad kan vara fel?

Jag förstår inte riktigt varför FF "inte tillåter" att du kopierar in bilder och text. Jag har använt Firefox i åtskilliga år och aldrig haft det problemet. det var ett tag några buggar, om det nu var i FF eller i skriptet till iFokus, som gjorde att man inte såg insättningspunkten, men det är numera fixat.
Att den "hänger sig" som du uttrycker, med fem minuters mellanrum, betyder det att den stoppar upp ett tag, och sedan kommer igen? Jag tror inte riktigt att det är jämna mellanrum i så fall, men det är ett känt fenomen att det ibland ser ut att stå stilla. Olika webbläsare har olika sätt att reagera när de hämtar en sida, och det kan se ut som om det "hänger sig", men att det egentligen bara beror på att webbläsaren dels inte har hämtat hela sidan, dels är upptagen med att rensa i sin cache. Då kanske den inte svarar på musklick eller piltangenter en liten stund, men den kommer igen. Det händer med Firefox också, men du kanske inte upplever det lika ofta eller att det tar lika lång tid innan du återfår kontrollen. Det beror troligen på att Firefox, liksom Chrome och Opera, är ganska mycket snabbare än åtminstone äldre versioner av IE.
Möjligen kan du mildra problemet genom vissa inställningar för Internet, men jag vet inte mycket om Windows eller IE, så det kanske finns någon annan som kan tala om hur man gör för att den inte ska "hänga sig" lika mycket.
Och du ska kunna kopiera bilder och text från vilken webbläsare som helst. Det som kan vara struligt om man vill plocka ut en text eller bild är om den ligger i ett skript som gör att klippbufferten plockar något helt annat. Jag vet inte om IE automagiskt kan gå runt såna skript, men det skulle förvåna mig…
Det hänger sig på det sättet att det är oklickbart ch sedan dyker en ruta om som gör att man måste välja stänga sidan och då dyker en ruta upp som letar felet.

ska kolla genom en av ungarnas dator, de har väl XP.
Inlägg + #1 / Får inte heller klipp-och-klistra att fungera med Firefox (se bild).
Blir hänvisad till att user.js måste läggas till, men har inte fått det att lyckas. Så ska något klistras in här måste jag använda IE.

Funkar för mig i FF både Windows och Linux. Det var dock ett tag som det inte gick med version 3 beta. Har du graderat upp din FF till senaste?
Jag laddade hem firefox i går, bör väl då vara senaste modell va?
Har senaste svenska versionen av Firefox 3.0.5 och allt uppdaterat, så varför det inte fungerar automatiskt utan att man måste lägga till .js för hand, förstår jag inte.
Själv har jag upplevt sådana begränsningar när det gäller att klistra in saker på just detta forum; det brukar fungera på andra forum… Att klistra in en bild i den ruta där jag just nu skriver verkar inte gå i Opera i alla fall, däremot kan jag dra en bild in i detta fält i Firefox (eller Swiftweasel, men det är samma sak i detta fall), men det verkar inte fungera med Ctrl+v.

Har du IE6 eller IE 7?
IE 6 har problem med vissa sidor där det är mycket som skall laddas t ex reklam med mera. Orsaken är Http protokollet. Där tillåts endast 2 samtidiga MaxConnectionsPerServer (http 1.1) eller 4 stycken (http 1.0). Detta gör att om det är mycket som skall laddas måste IE vänta på svar från de övriga delarna inann den kan börja ladda resten. För vissa sidor kan det då ta jättelång tid för sidan att laddas. Under tiden upplever du det som om IE hänger sig.
Det finns en lösning du kan pröva för detta som innebär att du måste ändra i registryt. följ denna länk http://support.microsoft.com/kb/183110 . Det är dock inte att rekomendera att göra denna ändring eftersom den bryter mot Internet standard för http protokollet. Men för test kan du alltid pröva. Dessutom om det är din egen dator så skall det inte vara några problem att göra denna ändring. Den innebär egentligen att du kommer att sända iväg flera samtidiga förfrågningar mot sidan du surfar till. Vissa ägare av sidor kan dock uppfatta detta som en DoS (Denial of service) attack och du kan spärras i deras brandvägg. Då är det bara att slå tillbaka till den standard som finns på internet för http protokollet eller ta bort nycklarna.
Jag hade problem med att ladda expressen.se där sidan hela tiden fastnade då expressen ville ladda ifnormation till sidan från content.expressen.se/…..
Ja la då in de två nycklarna som beskrivs i kb artikeln ovan och satte värdena till 16. Då laddades sidan utan större problem. (tog dock bort dessa sedan men det är ju valfritt.
Enligt Microsoft bör/ska dessa problem inte uppkomma i IE7 då man löst dessa problem på ett annat sätt där.
Otroligt mycket utanför ämnet, så läs detta på egen risk eller inte alls:
Det finns inget ord som stavas ”registryt” och kommer förhoppningsvis aldrig att finnas heller. ”Registret” heter det och är ett ord som funnits i svenskan i hundratals år. Finns ingen som helst anledning att ändra på det nu.
samt att datan blev MKT snabbare!!!