Kan inte avinstallera ett program, hjälp...
Jag installerade ett program som heter LingoWare, som en MSN-vän tipsade om som ska översätta främmande språk till svenska om jag fattat det rätt…har inte provat.
Dum som jag är, så installerade jag det då. (man behöver ju inte prova allt Chutney!)
MEN, nu kan jag inte avinstallera det. Jag får meddelandet - Unable to load language file. Uninstall failed!
Sen får jag upp en ruta varje gång jag startar datorn att typ prov-tiden går ut om 3 dagar..köp nu..eller, nåt med licens-kod. Men vad händer den 3 dagen då jag inte kan det…får datorn spunk då? Har inte varit med om detta förut…
Tacksam för hjälp!
mvh/Chutney

Den verkar ju redan ha fått spunk…
Hursomhelst, du kan bli tvungen att gräva djupt i systemet innan du blir av med den. Det finns en registernyckel som initierar den där ticklern som säger att du ska köpa programmet, och den nyckeln måste raderas, eventuellt måste man göra det manuellt.
Det underlättar om man vet i vilken mapp installationen har lagt programmet och eventuella andra körbara filer som det använder. Då kan man söka i registret på det mappnamnet och hitta nycklar som man kan ta bort.
När alla nycklar som autostartar saker för programmet är eliminerade, och eventuellt alla andra nycklar som pekar på den programmappen, då kan man radera mappen där programmet ligger.
Men om du inte riktigt vet hur man gör, kan det vara bäst att inte rota i registret, utan att i stället ta hjälp av någon som kan.
Och om du nu måste ha något som läser främmande språk och översätter till svenska så finns det en hygglig webbtjänst som inte installerar någonting på din dator: http://translate.google.se/

Okej, tack så mkt :) Lite för avancerat för mig, men sambon kan nog fixa det. Jag som var lite otålig bara och ville ha bort det nu 

Okej, ja, kan ju inte skada att prova…hoppas jag 
Tack

Skulle bara meddela att programmet nu är avinstallerat :)