Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 11954 ggr
Oscar
33

Stor text i Outlook

När jag ska författa ett nytt mail i Outlook så blir texten jättestor, trots att fontsizen bara är 10. Det verkar som om det är inzoomat på något sätt och tittar jag på Zoom så står den på 200%.

Hur ändrar jag till 100% som default?

johan
3

Använd Ctrl+rullhjulet tills det verkar rätt. Det är dumt att man kan zooma där, men inte se vilken zoomgrad man har.

Mvh // Johan

Inkanyezi
3

Funkar det inte att använda Ctrl-0 i Outlook?

Oscar
0

Tack för tipset. Det verkar som om det är ett speciellt mail som ställer till det. När jag öppnar det så blir det större stil och jag får sedan större stil i alla mail. Återställer jag så går det bra tills jag öppnar det mailet igen. Märkligt…

johan
0

#2: Nej, det är ju Word som används för att både skriva och läsa mail i Outlook 2007.

Mvh // Johan

Kaj
1

Mailet kan vara skrivet i html format och att avsändaren använt sig av snittet em för textstorlek. Då är texten helt dynamisk och du kan få den jättestor respektive jätte liten - till skillnad mot om man använder sig av fast tecken storlek typ 8 PX

Pröva själv i en html redigerare och skriv in följande

detta är min text

Denna text blir ganska stor. Genom att använda ctrl och skrolla så kommer textstorleken att ändras dynamiskt till större eller mindre beroende på om du skrollar upp eller ner.

Oscar
0

Det jag tycker är märkligt är att det ligger kvar som default när jag sedan öppnar andra mail, även om jag zoomar ner till normalt.